  • Data: 2005-06-29 08:47:08
    Temat: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Od: juma <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Skorupski napisał(a):

> [...]
    > nowoczesnych narzędzi. Niepojętym jest dla mnie fakt, że sąd nie może
    > sprawdzić on-line szeregu danych podsądnych (dane z rejestru PESEL, z
    > US, REGON, KRS, etc.). Niepojęte jest dla mnie zaufanie do papierowych
    > dokumentów - setki tomów akt w jednym procesie - zamiast kilku MB na
    > serwerze sądu (wiem, zaraz usłyszę zastrzeżenia co do bezpieczeństwa
    > danych. Tak się składa, że właśnie tym się zajmuję. Nie widzę przeto
    > wielkiej różnicy w zabezpieczeniu wrażliwych danych pomiędzy papierem a
    > nośnikiem cyfrowym. Są sposoby na to by dane cyfrowe były czytelne tylko

    To straszne i żenujące, że nie istnieje sieć, a o każdą informację sąd
    zwraca się na piśmie. Ale cóż się dziwić, gdy zakup komputerów jest
    limitowany, programy do prowadzenia sekretariatu dostały tylko sądy
    apelacyjne, a niżej wszystko robi się ręcznie.
    Bezpieczeństwo danych ? Tak sądy zostały zobowiązane do zabezpieczenia
    danych, zrobiono to przez wprowadzenie haseł w windowsie.
    Dużo można o tym pisać, tzn o tym czego nie ma a dawno powinno być.

    > Co do merytorycznego poziomu sędziów, to ich umiejętności rozkładają się
    > na krzywej dzwonowej tak samo jak w przypadku wszystkich innych
    > profesji. Są sędziowie wybitni, są przeciętni, są miernoty. Spotkałem
    > się z wyrokami na różnym poziomie. Uważam, że przydałaby się wewnętrzna
    > (pośród samych sędziów i tylko przy ich udziale) weryfikacji.

    Cóż nie wszyscy wiedzą, że są sędziowie, którzy nigdy nie odbywali
    aplikacji sądowej i sędziowie, którzy zdawali egzamin sadowy tylko z
    cywila i karnego i to na poziomie województwa.
    Weryfikacja - ale jak i kto by ją przeprowadził, gdy obecnie często
    kontrolujący są gorsi merytorycznie od kontrolowanych. :-(

    Pzdr.