  • Data: 2005-06-29 08:23:33
    Temat: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał(a):

    > To rozumiem powtarzasz za TV, czy tez masz jakieś argumenty i
    > doświadczenia w tym zakresie? A może ty też po prostu nie rozumiesz
    > pracy sądów?

    Nie powtarzam za TV. Z własnych obserwacji wiem, że sądy pracują powoli
    i mało wydajnie. Rozumiem pracę sądów i nie uważam by była to praca
    łatwa, prosta i przyjemna. Uważam ponadto, że niewydolność sądów wynika
    przede wszystkim ze źle skonstruowanego systemu. W sytuacji gdy ilość
    spraw rośnie, system pracy sądów się nie zmienia. Nie stosuje się
    nowoczesnych narzędzi. Niepojętym jest dla mnie fakt, że sąd nie może
    sprawdzić on-line szeregu danych podsądnych (dane z rejestru PESEL, z
    US, REGON, KRS, etc.). Niepojęte jest dla mnie zaufanie do papierowych
    dokumentów - setki tomów akt w jednym procesie - zamiast kilku MB na
    serwerze sądu (wiem, zaraz usłyszę zastrzeżenia co do bezpieczeństwa
    danych. Tak się składa, że właśnie tym się zajmuję. Nie widzę przeto
    wielkiej różnicy w zabezpieczeniu wrażliwych danych pomiędzy papierem a
    nośnikiem cyfrowym. Są sposoby na to by dane cyfrowe były czytelne tylko
    dla sądu.).
    Co do merytorycznego poziomu sędziów, to ich umiejętności rozkładają się
    na krzywej dzwonowej tak samo jak w przypadku wszystkich innych
    profesji. Są sędziowie wybitni, są przeciętni, są miernoty. Spotkałem
    się z wyrokami na różnym poziomie. Uważam, że przydałaby się wewnętrzna
    (pośród samych sędziów i tylko przy ich udziale) weryfikacji.