    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo budowlane - godziny prac?!
    Date: Mon, 2 Aug 2010 19:59:42 +0100

    Troche OFtopIC ale moze komus sie przyda.
    Porownanie z UK.

    > Nic. Wbrew temu co się niektórym wydaje, prawo nie reguluje każdego
    > aspektu życia.
    > Serio, na niektóre rzeczy NIE MA ŻADNEGO PRZEPISU.

    W UK halas "budowlany" jest dopuszczony miedzy 8 a 17 po tych godzinach oraz
    w niedziele potrzebne jest specjalne zezwolenie z lokalnej gminy. (mowimy o
    terenach mieszkaniowych).
    Praktycznie, jesli nie sa to prace wymagajace natychmiastowych dzialan
    (awarie) lub uwarunkoawne innymi czynnikami (duzy ruch za dnia) to gmina nie
    wyda takiego zezwolenia -jednie pozostaje budowlancom dogadac sie z
    mieszkancami...

    W UK to reguluja przepisy dotyczace ochrony zdrowia w strefach mieszkalnych.
    W UK wpadli na pomysl, ze nie kazdemu moze slyzyc niedzielna pobodka o 8
    rano...

    W tym wypadku poza sprawami wynikajacymi z przyczyn wyzszych, ze tak napisze
    (awaria inne czynniki) nie ma roznicy dla mieszkanca czy halasuje chuligan
    czy np. mlot pneumatyczny...

    > Jest. Naprawdę nie widzisz różnicy?

    Nie ma! :)) dla mieszkanca halas jest halasem.

    > Hałasów budowy nie da się uniknąć, czasem nie da się tez przełożyć jakiejś
    > hałaśliwej pracy, bo oznaczałoby to wstrzymanie budowy albo sprzęt jest
    > wynajęty i jego przestój przez całą niedziele drogo kosztuje. Albo po
    > prostu, jak to w budownictwie, terminy się walą.
    > Masz ten komfort, ze hałas jest chwilowy.

    To juz sprawa kontraktora, niech oplaci sobie spokoj mieszkancow:))
    Tak jest w UK. Tu prawo wypoczynku i prywatnosci jest swiete.
    To ze firmie chce sie pracowac w niedziele dla nomen omen zysku nie powinno
    byc robione kosztem innych obywateli.

    > Też mam niedaleko budowę, pod oknem wyrosła m kupa piachu z odkładu -
    > prawie do 2 piętra. Kurzy się, ciężarówki jeżdżą, koszmarek.
    > Ale jak budowali mój blok to takie same rozkosze mieli moi sąsiedzi z
    > lewej.

    Ale to jest inna sprawa, ty sie zgodziles na zamieszkanie defacto na terenie
    budowy:) Zawsze mozna bylo poczekac...

    > Jak pracują między 6 a 22 to jeszcze pół biedy.

    A jak ja tez pracuje ciezko od 7 do 15 to znaczy, ze nie mam prawa na
    odpoczynejk? Jesli od mojej pracy zalezy np. zycie innych osob...
    Chec zarobku jak napisalem wyzej nie moze byc nadzedna nad zdrowiem i
    wypoczynkiem czlowieka.

    > Znajomej pod oknem kują asfalt w środku nocy - bo to przelotówka na most,
    > w nocy mniejszy ruch, więc mogą jeden pas zamknąć i nie zablokuj się pół
    > miasta.
    > Jeszcze dwie noce musi przecierpieć. Takie życie.

    To jest zupenie inna sprawa, tu sie nie da inaczej jak w nocy.
    Tak samo jak by np. wywalilo rure z woda, wowczas tez nie wazne czy to
    piatek swiatek czy niedziela, noc czy dzien...
    To sa sprawy totalnie zrozumiale, natomiast gonienie terminow przez
    budowalnca ktory na tym chce zarobic jest juz nie do przyjecia bo odbywa sie
    to kosztem innych ludzi.

    Kazdy ma prawo do wypoczynku - niestety w Polsce czlowiek to jedynie
    przedmiot, pieniadze sa najwazniejsze...