eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowaRe: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci
    towaru z umowa
    Date: Thu, 04 Sep 2008 15:06:32 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <g9omgk$b9b$1@news.onet.pl>
    References: <2...@d...googlegroups.com>
    <g9oagn$8ve$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g9ob0u$slj$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@z...router> <g9ode1$a1i$1@news.onet.pl>
    <g9ofvc$gtm$1@inews.gazeta.pl> <g9og78$li5$1@news.onet.pl>
    <g9olf5$9ng$1@inews.gazeta.pl> <g9om0q$9ct$1@news.onet.pl>
    <g9om8h$djf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: doz63.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1220533588 11563 83.24.133.63 (4 Sep 2008 13:06:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Sep 2008 13:06:28 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <g9om8h$djf$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (Windows/20080708)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:551965
    [ ukryj nagłówki ]

    kam pisze:
    > Liwiusz pisze:
    >> Zresztą uznanie, że list jest dostarczony w momencie awizacji, skoro
    >> klient ma możliwość jego odebrania, a nie robi tego "na przekór" ma
    >> słabe strony:
    >>
    >> - przede wszystkim nie można w rzeczywistości udowodnić, że klient nie
    >> odbierał listu specjalnie
    >> - nawet odpowiednie rozporządzenie określające zasady dostarczania
    >> listów sądowych itp. stanowi, że momentem dostarczenia jest moment
    >> odebrania, albo ostatniego dnia awizacji. Nigdy nie stosuje się daty
    >> dostarczenia jako momentu, kiedy list mógłby być odebrany z poczty (a
    >> nie został, bo adresat np. wolał obejrzeć wtedy milionerów) - głównie
    >> z tego powodu, że udowodnienie tego dnia dla celów procesowych jest
    >> niemożliwe.
    >
    > trudności dowodowe nie mogą przesądzać o odrzuceniu określonej konstrukcji
    > przepis o momencie złożenia oświadczenia woli jest jasny - z chwilą gdy
    > adresat mógł się z nim zapoznać


    Należy jednak - przy rozpatrywaniu przepisów - zejść czasem na ziemie
    i spojrzeć na to praktycznym okiem. To, że liczy się dzień awizacji
    jeśli klient mógł wtedy list odebrać nic nie znaczy, jeśli w żaden
    sposób nie będziemy tego mogli wykazać przed sądem.

    Zresztą już sam fakt awizacji jest dowodem na to, że list nie mógł
    być odebrany, awizację wykonuje się bowiem w chwili, jeśli nie ma osoby
    uprawnionej do odbioru. Obalić tę tezę można kontrdowodem, którego
    jednak nie sposób zdobyć.

    Poza tym - skoro uznajemy, że prawidłowym ustosunkowaniem się do
    reklamacji z tytułu niezgodności produktu z umową jest fakt wysłania jej
    listem poleconym, to sprawą drugorzędną jest termin jej odebrania -
    skoro wysłanie nastąpiło o czasie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1