  • Data: 2006-09-28 21:56:15
    Temat: Re: Potrącenie długu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Sep 2006, KrzysiekPP wrote:

    > IMHO, powinienes miec wyrok sądu. Wtedy to mozna nazwac "prawdziwym
    > długiem".

    Równie dobrze można tak powiedzieć z drugiej strony: dłużnik może
    nie uznać żądania nie tylko wtedy kiedy brak jest umowy, ale również
    mimo tego że jest umowa, protokół przekazania, faktura i zaświadczenie
    od lekarza że wszyscy zdrowi - "nie bo nie, długu nie uznaję
    i nie zapłacę".
    Niby dlaczego wtedy *również* nie można by dokonać potrącenia?
    Dowody takie czy inne są subiektywne - to sąd bedzie je oceniał,
    potocznie się mówi że "nie można podważać takich dowodów jak
    umowa poparta fakturą i protokołem" - ale ścisłe to nie jest,
    bo podważać można (tylko skutku wiadomego można oczekiwać :)).

    Albo podchodząc do jeża z innej strony: od którego momentu, według
    Ciebie, zaczyna upływać okres przedawnienia oraz zaczynają narastać
    odsetki karne, skoro powiadasz że "długu nie ma" albo że jest
    "nieprawdziwy"?

    > A fakt, ze stwierdziłes, ze cos ci sie nalezy nie uprawnia do
    > kompensacji.

    Właśnie polemizuję z tym stanowiskiem :)
    Sąd IMO jedynie stwierdzi "nieodwołalnie" (po uprawomocnieniu
    wyroku) czy żądanie było słuszne. Ale jeśli *będzie* tak uznane,
    to znaczy ze *już* jest słuszne - jedynie niepotwierdzone przez
    sąd.
    IMO sytuacja zarządcy jest o tyle dobra, że nie sposów powoływać
    się na fakt iż "on nic nie robił" - jakieś papierki z takiej
    działalności powstają :)

    pzdr, Gotfryd