  • Data: 2005-03-18 08:39:04
    Temat: Re: Pieski
    Od: "Ewa Ressel" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> napisał(a):

    > Śmiem wątpić. Pooglądaj np "policję dla zwierząt" na kanale Animal Planet.
    > Nawet pies który kogoś ugryzł nie jest usypiany bezwarunkowo. Pracuje z
    nim
    > przez parę tygodni treser i psi behawiorysta zanim poweźmie sie decyzję o
    > ewentualnej adopcji psa czy tez jego uśpieniu. test z miską kryterium jako
    > takim być nie może,

    Ten test był przeprowadzany właśnie w programie "Policja dla zwierząt". Po
    okresie kwarantanny i próbach "resocjalizacji", jako ostateczne kryterium
    kwalifikujące do adopcji. Opiekun dawał psu miskę z jedzeniem, po czym
    atrapą dłoni na długim kiju usiłował mu tę miskę zabrać (tzn. odsunąć od
    pyska). Niektóre psy na to nie reagowały - po prostu robiły kilka kroków w
    stronę michy i jadły dalej. Ale jeden z psów, bodajże mastif, zmieniał się w
    mgnieniu oka - z charkotem, bez żadnego ostrzeżenia, rzucał się na atrapę.
    Został uśpiony.

    bo jeśli pies nie byl nigdy uczony prawidłowej
    > hierarchii stada to zawsze zawarczy w takiej sytuacji.

    Ten ostatni pies, mimo wysiłków pracowników schroniska, musiał mieć za sobą
    takie przeżycia (np. długotrwałe okresy głodu), że instynkt samozachowawczy
    brał górę nad wyuczonymi umiejętnościami. Sorry, Haniu, ale jeśli przez
    tydzień nie będziesz dawała psu żreć, to przy próbie zabrania mu miski rzuci
    się na Ciebie, niezależnie od miejsca w hierarchii.

    Ty tez byś oblala
    > test, do którego się nigdy nie przygotowywałas. Chciałabyś aby od tego
    > zależało Twoje zycie? Byc moze test miskowy był koncowym etapem
    weryfikacji
    > zachowan agresywnych u psa

    Tak, był etapem końcowym, ale zarazem ostatecznym. W przypadku mastifa
    powtarzano go kilkakrotnie, zawsze z takim samym efektem.
    ER