    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [POZ} żądanie czy wniosek??
    Date: Fri, 3 Dec 2004 19:56:22 +0100
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    Użytkownik "[POZ] Teddy34" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:coq9m8$bf2$1@opal.icpnet.pl...
    > O k.p.c. i jego zasady.
    > JOHNSON ...Czy chodzi tobie o kontradyktoryjność czyli uznanie prawa do
    > wypowiedzi drugiej strony??--- Mi ja odebrano zmieniając moje zeznania (
    > sedzina to zrobila :( )
    > Wedlug Ciebie zeznania strony przeciwnej (pozwanego) ma weryfikowac strona
    > powodowa ?? ...Nemo testis in propria causa .(2500 lat p.n.e.).
    >
    > Co znaczy poddał pod dyskusję?
    > Sąd kazal zajac stanowisko w sprostowaniu do protokółu. To znaczy, ze poddał
    > pod dyskusje zeznania jednej ze stron. JASNE ??

    Nie znam łaciny i nadal nie rozumiem o co ci chodzi. Jeszcze raz twierdzę że jak
    któraś strona zgłasza jakiś wniosek sędzia powinien dać możliwość wypowiedzenia
    się co do niego drugiej stronie. I tyle. To jest tak oczywiste. Ale jak uważasz
    że jest inaczej to jest twój problem.
    Poddał pod dyskusje nie zeznania tylko wniosek to dość łatwe do rozróżnienia.

    > zgodnie z art 160 k.p.c strona ma prawo żadac sprostowania protokolu... (
    > nie wnosi o sprostowanie protokolu) . Zatem domaga sie w kategorycznej
    > formie a nie poddaje pod dyskuje ( slownik jezyka polskiegoPWN ).

    Twoim zdaniem jak strona ma prawo czegoś żądać to sąd musi to uwzględnić? Tak to
    prawda, ale pod warunkiem iż wniosek jest zasadny, a to kwestia oceny. Chyba się
    z tym zgadzasz? A jeśli nie to też twój problem. Wiesz co to jest powództwo?
    Żądanie jednej ze stron wydania wyroku określonej treści - art. 187 kpc. Może
    twierdzisz, ze skoro to jest ŻĄDANIE to sąd ma bez dyskusji wydać wyrok jakiego
    chce powód, bo tak twierdzi słownik języka polskiego? Przemyśl to.

    > Tak ale kto jesli nie ja ma prostowac moje zeznania ?? Kto ma stwierdzic
    > jesli nie ja czy protokól zawiera (w czesci moich zeznan) to co chcialem
    > powiedziec ?? Zatem pytanie strony przeciwnej czy to co powiedzialem podczas
    > zeznan jest zgodnie z tym co zapisano jest sluszne z art 160 k.p.c. i czy
    > poddawanie tego pod dyskusje jest sluszne z prawem ??

    Zeznania podlegają prostowaniu tylko przez stronę przy kolejnych zeznaniach, ale
    przecież ty nie o tym. Ty mówisz nie o prostowaniu zeznań, lecz protokołu.
    Odróżnij to.

    Reasumując sąd zrobił prawidłowo.

    --
    JOHNSON :)