  • Data: 2004-12-03 20:00:10
    Temat: Re: [POZ} żądanie czy wniosek??
    Od: "[POZ] Teddy34" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie znam łaciny i nadal nie rozumiem o co ci chodzi.
    "Nemo testis in propria causa" = "Nikt nie moze byc swiadkiem we wlasnej
    sprawie".
    JAK rozumiem nie znasz sie na prawie.

    >Jeszcze raz twierdzę że jak któraś strona zgłasza jakiś wniosek

    NO A GDY ZGŁASZA ŻĄDANIE ?? ŻADANIE NIE JEST SYNONIMEM WNIOSKU !!!!

    sędzia powinien dać możliwość wypowiedzenia
    > się co do niego drugiej stronie. I tyle.
    > Poddał pod dyskusje nie zeznania tylko wniosek

    ...ale nie bylo wniosku lecz ŻĄDANIE !!! art 160 k.p.c. -
    to dość łatwe do rozróżnienia.

    Ok, gdy chodzi o "poddal pod dyskusje". A gdy nie "poddal" a "zażadal" ?? To
    juz jest roznica. Zreszta poddaje sie pod dyskusje (sklada wniosek) zgodnie
    z innym aktem normatywnym a zada zgodnie z art v160 k.p.c. Sad nie ma wladzy
    ustawodawczej !!!!

    ( nb. nie: "wnosić o sprostowanie protokolu"), czyli "domagania sie w
    kategorycznej formie" a nie "poddawania wniosku pod dyskuje" ( slownik
    jezyka polskiego PWN ).

    > Twoim zdaniem jak strona ma prawo czegoś żądać to sąd musi to uwzględnić?
    Tak to
    > prawda, ale pod warunkiem iż wniosek jest zasadny, a to kwestia oceny.
    Kwestia oceny sądu, nie strony... Nadążasz?

    Jesli zadanie (o ktorym mowa) jest w ocenie sadu niezasadne, to moze zostac
    przez ten sad odrzucone, nie moze jednak byc poddawane pod dyskusje (jak
    mogloby to miec miejsce w przypadku WNIOSKU)

    > Żądanie jednej ze stron wydania wyroku określonej treści - art. 187 kpc.
    (* ALEZ MOWIMY O 160 kpc.... JASNE ??)

    Może twierdzisz, ze skoro to jest ŻĄDANIE to sąd ma bez dyskusji
    wydać wyrok jakiego chce powód,

    Nie twierdze "bez dyskusji" lecz "bez poddawania pod dyskusje". Wyrazenia te
    nie sa ekwiwalentne - "bez dyskusji" = frazeologizm znaczacy "bez sprzeciwu
    = bez podejmowania dyskusji z zadajacym uczynienia czegos"; "bez poddawania
    pod dyskusje" - "bez udzielania prawa do wypowiedzi na dany temat". Sedzia
    nie ma zatem przyjmowac zadania nie wyrazajac (przy tym przyjmowaniu)
    sprzeciwu (scil. bez dyskusji), lecz bez poddawania go pod dyskusje tzn.
    organizowania debaty na temat zasadnosci tego zadania. K.P.W ??

    Twierdze, ze ustawodawca dopuszcza odmowe bez poddawania pod dyskusje tresci
    co zauważ. A widzisz roznice miedzy "bez dyskusji" i "bez poddawania pod
    dyskusje " ??
    Skoro zalezy tobie na szczegolach to moge zrobic pelna analize i dla
    jasnoisci jezyk polski obowiazuje w prawie .... czyz nie ??

    Przemyśl to.

    Jak sam zauwazyles powolujesz sie na inny akt normatywny. Ja rozumiem ,ze
    temat trudny. Mi chodzi o art 160 czyli sprostowanie protokolu . Rozumiemy
    sie nie o zadanie stron do wydania wyroku tylko tresc przesluchania w
    procesie cywilnym. Czy sedzia jest wladny powiedziec czy protokol zawiera
    zeznania strony ?? Sadze, ze tylko autor wypowiedzi wie czy protokol
    przesluchania oddaje tresc jego (przesluchiwanego) wypowiedzi. CZY MOZE SĄD
    WIE CO CHCE POWIEDZIEC PRZESŁUCHIWANA STRONA.

    > Reasumując sąd zrobił prawidłowo.

    CZYŻBY ???

    POzdrawiam Teddy34

    P.s
    Wiadomosci tnij i odpowiadaj pod nimi :)