    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Thu, 12 Nov 2009 15:08:45 +0100

    (12.11.2009 14:50), szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > no jak nie, jak tak, a c12 to pies? ;)

    No w pewnym sensie ... co jednak czyni delikatną różnicę między rondem a
    dojazdem do jednokierunkówki z serią skrzyżowań.

    Co nie znaczy że odrzucam takie "rozwinięcie ronda" - wręcz przeciwnie,
    uważam je za bardzo logiczne i w zasadzie jedynie słuszne :).

    > a jakby jechal sobie sam, majac lewy pas pusty, a z tych bocznych
    > czekaly by sznury samochodow czekajacych az chrabia przejedzie, to tez
    > by bylo wszystko fajnie?

    Czyli wyobraźmy sobie że jedziesz prostą drogą, 2 pasy ruchu w twoją
    stronę. Masz skrzyżowanie za 20 metrów skrzyżowanie, potem za następne
    70 metrów i potem za następne 70 metrów - w które skręcasz. Lewy pas
    masz wolny, ale na skrzyżowaniach stoi tłum czekających na wjazd.

    Czy rzeczywiście zjeżdżasz na lewy pas po to żeby wpuścić tych z prawej,
    po to żeby za 100 metrów pracowicie przebijać się z powrotem na prawy
    pas (który już jest zapchany) bo chcesz skręcić, a przy okazji wiesz że
    będziesz mieć ograniczoną widoczność , bo droga akurat robi łuk w lewo?
    Wg. mnie to dopiero jest nieszczególnie rozsądne.

    > ja nie neguje ze tak wolno, bo pord na to pozwala, twierdze tylko ze
    > jest to gluota albo chamstwo

    Nie twierdziłem że negujesz że wolno, nie rozumiem jednak tej głupoty i
    chamstwa.

    p. m.