  • Data: 2009-11-12 15:11:00
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (12.11.2009 14:59), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie te dylematy są.

    > Czyli wg Ciebie poprawne jest zachowanie
    >
    > a) za stadem, póki jedzie dany wlot, to ten wlot jedzie, aż się skończy
    > na nim korek.

    Nie aż się skończy za nim korek, tylko aż ktoś z tego stada będzie
    zjeżdżał w zjazd pierwszy lub trzeci, co odblokuje ruch (geograficznie)
    prostopadły do stada. Wtedy inne stado jedzie aż zajdzie okoliczność
    która wyzwoli zmianę aktywnego stada.

    Oczywiście przy założeniu że zjeżdżając użyje kierunkowskazu, co da
    szansę komuś wjechać.

    > <<<<<<<
    >
    > Tylko, że nie do końca mi to wynika z przepisów, bo z przepisów bardziej
    > mi wynika, że wloty są równorzędne.

    No to że są równorzędne to nie znaczy że mamy klincz. Wloty przede
    wszystkim się nie stykają ze sobą. Więc zawsze ktoś już jest na rondzie,
    a ktoś dopiero na nie wjeżdża. I zawsze ktoś ma pierwszeństwo przed kimś.

    Rondo prawidłowo używane jest znakomitym samoregulującym się
    mechanizmem. Pod warunkiem że jednopasowe i ludzie używają kierunkowskazów.

    > No i nawet jeśli masz rację, to i
    > tak bardzo częste są przypadki:
    >
    > b) bo dawniej była tu droga główna kontra podporządkowana, to teraz
    > wloty z dawnej głównej mają priorytet w oczach kierowców.

    No ale to zjawisko występuje wszędzie, nie tylko na rondach. Po prostu
    niektórzy ludzie jeżdżą na pamięć.

    Jeżeli ktoś pojedzie pod prąd "bo kiedyś tutaj była dwukierunkówka" to
    będzie to argument za tym że jednokierunkówki są niedostatecznie
    uregulowane prawnie?

    [...]
    > więc przydało by się jasne i klarowne uregulowanie sprawy rond w ogólności.

    Wg. mnie już klarowniej się nie da.

    p. m.