  • Date: Sat, 11 Feb 2006 01:26:28 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: P2P

    macteanimo wrote:

    > Udostępnianie to rozpowszechnianie. Rozpowszechnianie penalizuje art.116
    > ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych:

    Czyli jak udostępnię znajomym swój zbiór książek, to odpowiadam za
    rozpowszechnianie tych książek?

    > Art. 116.
    > 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w

    Nadal się pytam, dlaczego twierdzisz, że każdy utwór udostępniany... OK,
    załóżmy na chwilę, że będzie to rozpowszechnianie... dlaczego
    twierdzisz, że każdy utwór rozpowszechniany przez p2p jest
    rozpowszechniany "bez uprawnień albo wbrew jego warunkom" oraz że
    koniecznie jest to utwór "cudzy".

    [ciach dowód, że czynność rozpowszechniania cudzych utwórów opanowałeś]

    > Wystarczy zatem umieszczenie utworu w swoim komputerze w taki sposób, ze jest
    > on dostępny nieograniczonej liczbie osoób, a w praktyce osobom nie wymienionym
    > w przepisie o dozwolonym użytku prywatnym (czyli p2p).

    Zapis ten jest dość mętny i podatny na interpretacje. Zwłaszcza w
    świetle faktu, że istnieją ludzie nie mający przyjaciół w świecie
    rzeczywistym, ale mającym stada znajomych w świecie wirtualnym.

    > Oczywiście , że nie ma przepisu, któryby zabraniał rozpowszechniania za pomocą
    > konkretnie p2p, tak jak nie ma przepisu ,który zabrania rozpowszechniania bez
    > uprawnienia np. w kawiarniach czy tez oszustwa (art.286 kk) w okreslony sposob.
    > Przepisy mają charakter abstrakcyjny, a nie kazuistyczny.

    Jescze nie dotarłeś do sedna mojego pytania.