  • Data: 2006-02-10 22:46:45
    Temat: Re: P2P
    Od: macteanimo<a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Serio?
    >
    > Podstawę prawną poproszę.
    >
    > Bo ja jakoś sobie nie przypominam żadnego zapisu ustawowego, który by
    > penalizował _udostępnianie_ za pomocą _konretnie_ mechanizmów p2p
    > _wszelkiej_ muzyki i filmów.

    Udostępnianie to rozpowszechnianie. Rozpowszechnianie penalizuje art.116
    ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych:
    Art. 116.
    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w
    wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2 .
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu osiągnięcia
    korzyści
    majątkowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w ust. 1
    stałe
    źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1, organizuje lub nią
    kieruje,
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku .

    Czynnosć rozpowszechniania - istota jest intencja sprawcy, by utwór stał się
    powszechnie znany, zamiarem sprawcy jest uczynienie utworu znanym mozliwie
    dużej liczbie osób.

    Wystarczy zatem umieszczenie utworu w swoim komputerze w taki sposób, ze jest
    on dostępny nieograniczonej liczbie osoób, a w praktyce osobom nie wymienionym
    w przepisie o dozwolonym użytku prywatnym (czyli p2p).

    Oczywiście , że nie ma przepisu, któryby zabraniał rozpowszechniania za pomocą
    konkretnie p2p, tak jak nie ma przepisu ,który zabrania rozpowszechniania bez
    uprawnienia np. w kawiarniach czy tez oszustwa (art.286 kk) w okreslony sposob.
    Przepisy mają charakter abstrakcyjny, a nie kazuistyczny.

    -> http://usenet.pomocprawna.info