  • Data: 2012-07-05 18:22:14
    Temat: Re: Odstąpienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jul 2012, Tomek P. wrote:

    > Przeczytałem jeszcze raz, na spokojnie, Kodeks cywilny.
    > Czy dobrze rozumiem, że w moim przypadku mogę odstąpić od umowy na podstawie
    > Art. 635. kc?:
    > "Art. 635.
    > Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub wykończeniem
    > dzieła
    ^^^^^^

    Teraz cytat z oryginału:
    +++
    Po 4 tyg. (12 czerwca) stwierdziłem, że olali moje zlecenie
    ---

    Na pytanie, kto będzie "bardziej w prawie" twierdząc że to jednak
    było zlecenie (a nie dzieło) Ci nie odpowiem.
    Ale weź tę wersję pod uwagę.
    A co najmniej weź pod uwagę, że lekkomyślne użycie słowa "zlecenie"
    zamiast "zamówienie" jest przyznaniem, że sam nie wiesz co za
    umowę zawarłeś, i jak prawnicy, to wykorzystają ten kiks.

    > tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć
    > w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu dodatkowego
    > od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła."
    >
    > Umówiony termin minął, a przedstawiono mi nieukończoną pierwszą umowę
    > licencyjną (miałem do niej jeszcze zastrzeżenia, które nie zostały
    > poprawione).

    Po pierwsze, będzie spór o to, czy to były "wady istotne".
    Skoro sam twierdzisz że umowa dała się poprawić, to co
    najmniej mamy wątpliwości.
    Patrz 636 "albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie dzieła innej
    osobie na koszt i niebezpieczeństwo przyjmujšcego zamówienie"

    Zauważ, że "dane wejściowe" które nam podałeś są sprzeczne:
    - sporządzenie umowy to zawsze ryzyko sporu, czy aby nie jest
    to "czynność prawna", czyli z definicji zlecenie
    - chciałbyś kategorycznego odrzucenia dzieła, ale przyznajesz
    że kwalifikuje się do poprawienia i będzie dobre, a wtedy
    zastosowanie ma 636 a nie 635

    > A drugiej umowy licencyjnej w ogóle mi nie przedstawiono.

    No to tu sprawa jest prostsza.
    Ale umowa "dobrze zaczęta" IMVHO roszczenia do częściowej
    płatności rodzi. Nie mam pojęcia czy ta zliczka jest jakoś
    proporcjonalna do "dobrze zaczętej" umowy.

    > czy jednak muszę się tutaj powołać na wyżej wspomniany artykuł?

    Na artykuł to trzeba będzie się powołać przed sądem :]
    Ale słowa "zlecenie" to ja bym unikał jak ognia, przynajmniej
    jeśli chcesz się twardo trzymać swojej wersji (IMVHO
    jak wyżej).
    A, nie jestem prawnikiem! :D

    pzdr, Gotfryd