  • Data: 2012-07-05 18:28:11
    Temat: Re: Odstąpienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jul 2012, NKAB - wrote:

    > Masz jakiś dokument o odbiorze ich pracy?

    Podstawą twierdzenia, że zapłata należy się po odbiorze, jest
    treść umowy.
    W przypadku zlecenia z braku ustaleń należy się zapłata "za
    wykonaną pracę", w przypadku dzieła należy się zapłata obniżona
    o koszty poprawienia (KC 636, post obok).
    O warunki typu "po odbiorze" albo "i wystawieniu poprawnego
    dokumentu księgowego" trzeba zadbać samemu, to nie działa
    z defaulta.

    > Jak nie to ja wystąpiłbym o zwrot zaliczki w podwójnej wysokości.

    Jeszcze w tej umowie ustnej wskaze, że to NIE BYŁA zaliczka
    a ZADATEK i będzie git ;)
    (bo wydaniu na piśmie takiej treści jak zaproponowałeś, czyli
    żądaniu zwrotu podwójnej wartości *zaliczki*, zabiją go śmiechem,
    bo właśnie uzyskają dowód że sam nie wie czego chce)

    IMVHO, sprawa wcale nie wygląda tak jednoznacznie.
    Usługa wykonana badziewnie bo badziewnie, i do tego tylko
    częściowo, ale podstaw do zapłaty za tę część (obniżonej
    o "badziewność") raczej to nie uchyla.

    pzdr, Gotfryd