  • Data: 2012-07-06 00:02:14
    Temat: Re: Odstąpienie
    Od: "Tomek P." <f...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Co można powiedzieć na zarzut "ale zamawiający wykorzystał
    > część otrzymanej treści, niech no przedstawi co tam
    > dał klientowi"?

    Nie wykorzystał, bo zamówi obie umowy licencyjne w innej kancelarii, które i
    tak będzie można przeczytać na stronie www i zweryfikować czy jest w nich
    coś słowo w słowo wykorzystane z projektów innej kancelarii.

    > Bo jeśli z "dzieła" część została wykonana, czyli przyjęta,
    > to niezależnie od innych podstaw, zapłata za tę część
    > będzie przysługiwać.
    > Zgadza się?

    Na mój rozum, w oparciu o Art. 635. KC nie, ale rozumiem, że to jednak było
    zlecenie i 635 nie ma zastosowania.
    Co oznacza "część została przyjęta"? Przecież to nie jest tak, że pół dzieła
    przyjąłem a drugą połowę nie. Dzieło w różnych miejscach wymaga zmian.
    Poszczególne zdania są OK.

    > Umowa była ustna, pisałeś?

    Właściwie to było tak, że dostałem ofertę na maila, po czym spotkanie na
    którym omówiliśmy szczegóły umów licencyjnych, wpłata zaliczki i tyle...

    Przyjmijmy wersję, że to jednak zlecenie. Co dalej mogę zrobić? Czy mogę
    wymagać dokończenia obu umów? Oświadczenia na piśmie o odstąpieniu jeszcze
    nie dostali, tylko mailowo:
    "W związku z kolejnym przekroczeniem terminu wykonania umowy (30.06.2012),
    odstępuję od umowy....".

    I co w przypadku, gdy dalej nie będą przestrzegać terminów? Czy de facto
    jestem skazany na ich łaskę co do terminów?

    Pozdrawiam

    Tomek P.