  • Data: 2009-10-02 13:54:25
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:02102009.39B4C6D5@budzik61.poznan.pl Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

    > to moze w skrocie przypomne z jakimi tweirdzeniemia szerszenia de facto
    > dyskutuję:
    > - po awarii kompa z winy dostawcy prada mam prawo dostac zwrot kosztów
    > sprzetu ale juz zwrot kosztów odzyskania danych z backupu nie (bo backup
    > mam robic sam)
    A prawda jest taka, że można dochodzić odszkodowania za powstałe szkody.
    Wszelkie.
    W takim przypadku udowodnienie winy strony pozwanej spoczywa na stronie
    powoda.

    > - informatyk pracujacy w firmie robiacy backup w takiej sytuacji nic
    > firmy nie kosztuje
    Myślę, że to niezręczne sformułowanie. Kosztuje - jak pisałem - zawsze.
    Jeśli pracownik (informatyk/administrator) ma w zakresie obowiązków robienie
    backupów wg okreslonej strategii (a nie wyobrażam sobie aby nie miał) to
    kosztuje to w ramach jego wynagrodzenia, bez względu na wystąpienie awarii.
    Jeśli nie miał i backupu nie ma, to trzeba dodatkowo zapłacić za odzyskanie
    danych (zwykle niemało). Czy jemu czy komuś z zewnątrz to już obojętne.

    > - przy dobrze wynegocjowanej umowie z firma zewnetrzna informatyk
    > wykonujacy powyzsze na zlecenie nic firmy nie kosztuje.
    Przeinaczasz cudze wypowiedzi albo ich nie rozumiesz.
    To zresztą kolejna niezręczność w sformułowaniu. Ja bym powiedział, że nic
    nie kosztuje _dodatkowo_ - po prostu jest w ramach umowy. Mówię cały czas o
    kosztach natury bezpośrednio finansowych. Koszty wynikające z przestoju to
    inna sprawa i to one własnie mogą stanowić lwią część tytułu do roszczenia
    odszkodowawczego.

    > Skonczyłem odpowiadac na twoje posty w innej formie, poniewaz rozmowa z
    > toba poleg na przyczepianiu sie do pewnych konkretnych słów, sformułowac
    > zamiast dotyczyc meritum. Sorry. Tak wiem - zaraz napiszesz ze kolejne
    > uogolnienie.
    Nie dajesz sobie rady i to cię denerwuje - typowe.
    Będzie krótko i jasno - nie ma czepiania się, jest oczekiwanie umiejętności
    precyzyjnego wypowiadania się. Nie podołałeś.
    Nie znajduję także w twoich wypowiedziach jakichś przydatnych informacji czy
    konkretów opartych na rzetelnej wiedzy.
    Dalej nie ma sensu.

    --
    Jotte