  • 1. Data: 2009-09-29 00:46:04
    Temat: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
    Od: Marcus <m...@w...pl>

    Witam!

    Mam legalnie zakupiony NOD32. Zastanawiam się, jakich praw mógłbym
    dochodzić, gdyby program ten nie wykrył wirusa - nie mówię tu o jakimś
    zupełnie nowym, ale który już od powiedzmy paru dni jest znany - a który
    to wirus narobiłby mi spustoszenia w systemie. Wiecie coś na temat
    odpowiedzialności w tym zakresie?

    Pozdro
    Marek

  • 2. Data: 2009-09-29 01:22:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcus wrote:
> [...]
    > zupełnie nowym, ale który już od powiedzmy paru dni jest znany - a który
    > to wirus narobiłby mi spustoszenia w systemie. Wiecie coś na temat

    Żadna.

  • 3. Data: 2009-09-29 04:52:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam legalnie zakupiony NOD32. Zastanawiam się, jakich praw mógłbym
    > dochodzić, gdyby program ten nie wykrył wirusa

    zadnych, pomijajac zapisy licencyjne, to jak udowodnisz ze to nie ty
    swiadomie zaladowales sobie tego wirusa?

  • 4. Data: 2009-09-29 05:57:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > zadnych, pomijajac zapisy licencyjne, to jak udowodnisz ze to nie ty
    > swiadomie zaladowales sobie tego wirusa?

    a gdyby dało sie udowodnic?
    np. idetyczna sytuacja spotkałaby 1000 osób?

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 5. Data: 2009-09-29 06:50:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:29092009.16B724BC@budzik61.poznan.pl...

    > a gdyby dało sie udowodnic?
    > np. idetyczna sytuacja spotkałaby 1000 osób?

    to i tak pozostaja zapisy licencyjne, a jak stracisz super wazne informacje
    w wyniku padu dysku, skoku napiecia to tez uwazasz ze dojdziesz z tego
    tytulu odszkodowania?

  • 6. Data: 2009-09-29 08:09:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zupełnie nowym, ale który już od powiedzmy paru dni jest znany - a który
    > to wirus narobiłby mi spustoszenia w systemie. Wiecie coś na temat

    To tak samo jakbyś chciał cokolwiek dochodzić od np producenta drzwi po
    włamaniu do Twojego domu.
    Albo jak Tobie radio z auta ukradną to od producenta systemu alarmowego w
    aucie odszkodowania będziesz sie domagał?

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-29 11:47:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 02:46:04 +0200, Marcus napisał(a):

> [...]
    > zupełnie nowym, ale który już od powiedzmy paru dni jest znany - a który
    > to wirus narobiłby mi spustoszenia w systemie. Wiecie coś na temat

    A producent powie że na pewno wyłączyłeś ochronę i że program pomimo
    uruchomienia i pracy - po prostu nie mógł wykryć syfu bo po prostu mu tego
    uniemożliwiłeś :)

  • 8. Data: 2009-09-29 13:04:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik szerszen s...@t...pl ...

    > to i tak pozostaja zapisy licencyjne, a jak stracisz super wazne
    > informacje w wyniku padu dysku, skoku napiecia to tez uwazasz ze
    > dojdziesz z tego tytulu odszkodowania?

    jezeli skok napiecia spowoduje zniszczenie sprztu - oczywiscie ze bede
    oczekiwał odszkodowania, fakt faktem za sprzet. Z danymi byloby pewnie duzo
    trudniej.

  • 9. Data: 2009-09-29 13:04:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kris k...@p...onet.pl ...

    > To tak samo jakbyś chciał cokolwiek dochodzić od np producenta drzwi
    > po włamaniu do Twojego domu.

    jezeli rpoducent napisze - drzwi antywlamaniowe, minimum 10 minut pracy
    potrzebne na otwarcie a zlodziej zrobiłby to w 10 sekund - jasne.

    > Albo jak Tobie radio z auta ukradną to od producenta systemu
    > alarmowego w aucie odszkodowania będziesz sie domagał?

    wszystko zalezy, jaka zawarlismy umowe.

  • 10. Data: 2009-09-29 13:50:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Xns9C95873881C0Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > jezeli skok napiecia spowoduje zniszczenie sprztu - oczywiscie ze bede
    > oczekiwał odszkodowania, fakt faktem za sprzet. Z danymi byloby pewnie
    > duzo
    > trudniej.

    no wiec wlasnie, za sprzet, za dane nikt nie wezmie ci odpowiedzialnosci