  • Data: 2011-03-21 10:12:09
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> szukaj wiadomości tego autora

    spp wrote:

    > No to ma nośnik - tyle mu się należy.
    >
    > A teraz porozmawiajmy o eksploatacji i wykorzystywaniu programu.

    No i rozmawiamy już od paru dni o tym, ze trzeba na to posiadać zezwolenie
    właściciela praw majątkowych lub osoby uprawnionej.

    Ciekawe, że ludność oburzona warunkami licencji OEM nie ma nic przeciwko
    równie faszystowkim EULOm oprogramowania "pudełkowego", które w tańszych
    edycjach nie zezwalają nawet na wirtualizację i zezwalają na posiadanie
    tylko jednej instancji zainstalowanego oprogramowania, nakazując całkowite
    usunięcie starej przed zainstalowaniem drugiej. "Jak to? Przecież mam płytkę
    oryginalną z hologramem!". I te podłe warunki mają takie same umocowanie w
    prawie jak warunki licencji OEM.
    Jak sobie ludność to w głowach układa, że pudełkowa licnecja na Office dla
    Użytkowników Domowych zezwala na instalacją na trzech domowych komputerach a
    w pudełku jest tylko jedna płytka?