  • Data: 2011-03-21 12:36:40
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a):

    > EULA znaczy się?

    Przeca mówię, że prawnicy niech to sobie nazywają jak chcą.

    > Bo tak mówi EULA? I jak ją wypowie, to będzie mógł wykorzystywać tyle
    kopii
    > ile dusze zapragnie?

    Kopii nie może wykorzystywać bo kopie służą wyłącznie zabezpieczeniu.
    Wyraźnie pisze tylko 1 egzemplarz może wykorzystywać (uruchamiać).

    > A po co mu z tobą umowa? Przecież ma nośnik, więc mu się należy.

    Tak, bo zapłacił za ten nośnik i od tego momentu robi to
    co się robi z egzemplarzem książki.
    Nie muszę mu mówić, że jak już kupuje książkę to musi umieć czytać
    bo on po prostu to wie. Po cholerę mam mu udzielać licencji
    na czytanie lub słuchanie mojego utworu.

    Powiedzmy sobie szczerze.
    Te prawa powstały w czasach kiedy prawnicy mieli mgliste
    pojęcie o działaniu programów komputerowych.
    Jednocześnie amerykanie chcieli zabezpieczyć się przed piractwem
    skrajnie komplikując to prawo.
    Przecież na tym robią też kasę prawnicy
    (a w USA kosztują oni, oj kosztują).

    Andrzej.