  • Data: 2011-03-21 11:26:45
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (21.03.2011 12:09), Skrypëk wrote:

    > E tam zamknięte. Te kości są flashowalne i producent płyty dostarcza
    > aktualizacje.

    W momencie jak flashujesz, z pewnością zawierasz z producentem umowę
    licencyjną. Ale przedtem - uważam że nie. Że jest to po prostu czarna
    kosteczka z metalowymi nóżkami, które odpowiednio reagują sygnałami
    wyjściowymi na sygnały wejściowe.

    > Takie samo niezamknięte jak dysk twardy w laptopie. Toż to nośnik
    > tudzież miejsce instalacji.

    Ba, oprócz nośnika i miejsca instalacji jest to także jakoś tam
    zaprogramowane urządzenie. Wyobrażasz sobie sytuację kiedy np. Seagate
    ogranicza twój sposób użytkowania dysku? Np. że nie można na niego
    nagrywać programów graficznych? Albo że nie możesz go używać jeżeli nie
    jesteś jego pierwszym użytkownikiem?

    I abstrahujmy od tego czy Seagate ma techniczną możliwość to
    wyegzekwować czy nie.

    > Ergo ta płyta z BIOSem to jak laptop z Windowsem - analogiczny zakres
    > licencji i eksploatacji.

    Zgadzam się. Z tym że dla mnie laptop z windowsem, kupiony jako komplet
    w sklepie, jest po prostu takim samym urządzeniem jak co nowocześniejszy
    ekspres do kawy czy pralka. Czy telefon komórkowy. Ma ekran, ma
    przyciski, jak wciskasz przyciski to coś tam się zmienia na ekranie.

    Dopóki nie zaczynasz grzebać w oprogramowaniu jako takim (np. brać się
    za kopiowanie plików), to kwestie licencji ci zwisają, byleś wykazał że
    takie urządzenie legalnie nabyłeś.

    Chociaż polemizując z samym sobą, jeżeli kupię od kogoś komputer z
    zainstalowanym windowsem, okaże się że ten kto mi ten komputer składał
    wgrał tam pirackiego windowsa, to ja mam potem z tym problem.

    Czy taki sam problem mogę mieć jeżeli mam ekspres do
    kawy/pralkę/lodówkę/komórkę ze spiraconym (przez producenta) firmware?

    p. m.