  • Data: 2011-03-21 11:09:16
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem wrote:

    > I dlatego z tym BIOSem nic nie robi. On tylko ewentualnie chce coś
    > robić z *kością* na której jest bios, z urządzeniem, fizycznym
    > "dynksem", kawałkiem materiału który po prostu jakoś tam działa, nie
    > wnikając co jest w środku. Bo to co się tam w środku dzieje - jego
    > nie dotyczy.

    A ja bym się mimo wszystko czuł lepiej, gdyby w papierach do płyty głównej
    było napisane chociażby jedno zdanie: Urządzenie zawiera oprogramowanie
    firmy trzeciej licencjonowane do użytku z tym urządzeniem. Bo to tak sobie
    przejrzałem instrukcję od mojej i tam ani słowa na ten temat. No nie mam
    potwierdzenia, że legalnie korzystam...

    > Taka dobra rada - czytaj uważnie co Ci przedpiśca pisze. Jakbyś tak
    > zrobił, zauważyłbyś że w zakresie sprzedaży płytki z windowsem oem,
    > moje stanowisko jest zbiezne z twoim.

    Dobrze. Zostawmy te misie.

    > Ale jeżeli chodzi o urządzenia "zamknięte", które mają jakieś
    > oprogramowanie w środku (jak rzeczona kostka z BIOSem) - idąc twoją
    > logiką dochodzi się do absurdów.

    E tam zamknięte. Te kości są flashowalne i producent płyty dostarcza
    aktualizacje.
    Takie samo niezamknięte jak dysk twardy w laptopie. Toż to nośnik tudzież
    miejsce instalacji.
    Ergo ta płyta z BIOSem to jak laptop z Windowsem - analogiczny zakres
    licencji i eksploatacji.