    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ilrgj9$7o4$3@news.dialog.net.pl> <ilsdq6$qg7$1@inews.gazeta.pl>
    <4d81bb56$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    <ilsp8s$rc9$1@news.dialog.net.pl>
    <4d81ff40$0$2505$65785112@news.neostrada.pl>
    <iluvr0$2rl$1@inews.gazeta.pl>
    <4d835ab1$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <im7482$7j2$1@inews.gazeta.pl>
    <4d871ce5$0$26765$c3e8da3$fb483528@news.astraweb.com>
    <im76r1$535$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Date: Mon, 21 Mar 2011 11:12:09 +0100

    spp wrote:

    > No to ma nośnik - tyle mu się należy.
    >
    > A teraz porozmawiajmy o eksploatacji i wykorzystywaniu programu.

    No i rozmawiamy już od paru dni o tym, ze trzeba na to posiadać zezwolenie
    właściciela praw majątkowych lub osoby uprawnionej.

    Ciekawe, że ludność oburzona warunkami licencji OEM nie ma nic przeciwko
    równie faszystowkim EULOm oprogramowania "pudełkowego", które w tańszych
    edycjach nie zezwalają nawet na wirtualizację i zezwalają na posiadanie
    tylko jednej instancji zainstalowanego oprogramowania, nakazując całkowite
    usunięcie starej przed zainstalowaniem drugiej. "Jak to? Przecież mam płytkę
    oryginalną z hologramem!". I te podłe warunki mają takie same umocowanie w
    prawie jak warunki licencji OEM.
    Jak sobie ludność to w głowach układa, że pudełkowa licnecja na Office dla
    Użytkowników Domowych zezwala na instalacją na trzech domowych komputerach a
    w pudełku jest tylko jedna płytka?