    Date: Fri, 26 Apr 2013 08:05:00 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl>
    <5177787a$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177910a$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl85pa$p82$4@node2.news.atman.pl>
    <5177a19f$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9314$6bj$2@node1.news.atman.pl>
    <51783054$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9eqs$4ad$1@node2.news.atman.pl>
    <5178e10e$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <klanut$p22$3@node1.news.atman.pl> <klaq9g$cph$1@node2.news.atman.pl>
    <klarhu$dqn$1@node2.news.atman.pl> <klav0f$hp1$1@node2.news.atman.pl>
    <51790124$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb04e$dqn$6@node2.news.atman.pl>
    <51790920$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb2jh$dqn$10@node2.news.atman.pl>
    <517912e5$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb4j7$dqn$12@node2.news.atman.pl>
    <51793304$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kld33d$91s$2@node1.news.atman.pl>

    W dniu 26.04.2013 07:25, Dominik & Co pisze:
    > Poważnie masz takie braki w znajomości własnej mitologii?
    > http://www.teologia.pl/m_k/zag06-1b.htm#1

    Po pierwsze: Nie wiem, nie mam własnej mitologii. Jestem chrześcijaninem.

    Po drugie: dyskusja o niuansach teologicznych swojej wiary z jej
    przeciwnikiem jest bez sensu. Zacznijmy od tego, że zacytowany przez
    ciebie tekst wyraża teologiczne stanowisko tylko części świata
    chrześcijańskiego. Poza tym, nie pisze tu nic, że polanie wodą i
    zaklęcia są konieczne do tego, żeby ,,Jahwe przestał się dąsać''[1].

    [1] jak szef powie ,,jak chcesz premię to musisz umyć łazienkę po
    poprzedniej zmianie'' to powiesz, że szef ma ci za złe co zrobili twoi
    poprzednicy, a żeby przestał się dąsać musisz polać wodą podłogę
    łazienki i wypowiedzieć kilka zaklęć?

    > Jasne, czysta logika.

    No. Biblia jest podręcznikiem dla chrześcijanina. Słowo Boże wytycza
    moralność, etykę itp. I nie widzę w tym niczego nielogicznego. Tak jak
    podręcznik psychiatrii wytycza zasady psychiatrii. I jest opis
    psychopaty a następnie opisane że to choroba. I psychiatra na tej
    podstawie twierdzi, że takie zachowanie jest chorobowe. I tu tak samo.
    Są nie tylko ogólne nauki, ale są też opisy zachowań, wśród których i
    owszem, są zachowania ,,chorobowe''.

    Nie widzę tu niczego nielogicznego.

    > I dodaj jeszcze, że Biblia jest prawdziwa,
    > bo Biblia o tym mówi.

    Nie. Bo tak mówi wiara. Jak każda. Podobnie jest z tzw. nauką. Jest
    prawdziwa, bo mówi że jest prawdziwa i pozostaje wierzyć albo nie w
    stosowane przez nią techniki, gdyż znajdując się wewnątrz układu nie
    jesteśmy w stanie tego obiektywnie ocenić.

    > Czyli wlatywanie samolotami w budynki jest dobre, bo to byli
    > wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił.

    Nie wiem o której księdze Biblii mówisz. Ale jeśli jest taka, to owszem.

    > A Twoją Uniwersalną Moralność można sprowadzić generalnie
    > do prostych żołnierskich słów "Słuchaj księdza" (jako że on wie
    > najlepiej, co Jahwe chciał przekazać).

    Bynajmniej. Ksiądz może się mylić. Nadrzędnym źródłem prawdy jest Słowo
    Boże. Oczywiście, tak jak z innymi aspektami życia, nie każdy jest w
    stanie być teologiem. Podstawowe i potrzebne do Zbawienia i właściwego
    chrześcijańskiego życia prawdy są dostępne dla większości ludzi (choć
    różne intelektualnie są jednostki), ale generalnie zadanie księdza czy
    czy szerzej duszpasterza/pastora (bo tytuł księdza jest tylko w części
    chrześcijaństwa używany) jest studiowanie Pisma, prowadzenie i
    organizowanie życia religijnego i nauczanie wg swojej najlepszej wiedzy
    o rzeczach zarówno podstawowych jak i niuansach. Tak już na tym świecie
    jest, że ludzie specjalizują się w różnych dziedzinach i mają różne
    zadania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek