  • Data: 2013-04-26 07:46:01
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2013 07:18, Dominik & Co pisze:

    > Poważnie, dopuszczasz do siebie myśl, że jest to dosłowny opis
    > wydarzeń?

    Mhm.

    > Uważasz, że Ziemia ma 4 tysiące lat, a geologia to dzieło
    > szatana?

    A gdzie tak napisano w Biblii? Nie twierdzę, że nie, studiuję ja od
    pewnego czasu, ale nie twierdzę, że znam na pamięć wszystkie księgi.

    >Węgiel nie powstał z widłaków i paproci okresu karbońskiego
    > ery mezozoicznej, tylko spreparował go Jahwe?

    Nie mam zdania, bo nie wiem co Biblia mówi na ten temat.

    > Sądzisz, że mit
    > o Noem i jego arce ma w sobie choć cień prawdopodobieństwa?

    Mhm. Ba! Oglądałem na Discovery program w którym naukowcy to badali po
    ziemsku i naukowcowemu i wyszło im, że było takie zdarzenie w
    prehistorii, gdy wody z morza Śródziemnego przedarły się przez ląd i tak
    powstało Morze Martwe. Oczywiście takie zdarzenie mogło być odebrane
    jako zalanie całego świata, bo zauważ, że oni znali tylko tamten świat.
    Więc ich świat zatonął, a uratował się tylko Noe, któremu Bóg nakazał
    budowanie łodzi.

    Są też inne hipotezy.

    Przy czym, jest to sposób naukowców, bo naukowcom się wydaje, że
    niemożliwe jest zalanie całej Ziemi, ale przecież dla Boga nie ma
    rzeczy niemożliwych. Krytyka możliwości zalania całej Ziemi wynika z
    prób wpasowania Boga do roli czarodzieja, który coś tam może wywołać,
    ale już zrobić czegoś sprzecznego z fizyką czy naturą (które są przecież
    Jego dziełem) już nie. I niestety sporo chrześcijan daje się omamić
    takim podejściem.

    Tak jak już pisałem, znaczenie Księgi Rodzaju dla wierzącego jest jako
    nauka o Bogu a nie jako podręcznik historyczny. Możliwe więc, że należy
    ją traktować symbolicznie. Wolę jednak nie wchodzić w rozważania
    symboliczności, bo niestety szatan ciągnie ten temat dalej i kolejne
    księgi czy ich fragmenty się obala, że to niby symbol, że to niby ludzka
    naleciałość... Wolę omyłkowo nawet być kreacjonistą, bo to adiafora niż
    omyłkowo zdyskredytować jakąś ważną rzecz.

    Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do
    wykrywania błędów, do poprawy, do wychowania w sprawiedliwości, aby
    człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.
    (2 List do Tymoteusza 3:16)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek