    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT: Urlop wychowawczy a lojalka
    Date: Thu, 25 Oct 2007 12:32:45 +0200

    Dnia Thu, 25 Oct 2007 11:29:07 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak pracodawca będzie musiał się liczyć z faktem, że część
    > pracowników faktycznie SPRÓBUJE tak zrobić (a tym samym inni
    > będą mieli do kogo pójść, bo oczywiście nie ma sensu żeby
    > 100% populacji zakładało firmy), to owe przypadki wymrą
    > śmiercią naturalną.

    Nie w każdym zawodzie można założyć firmę. Ci którzy są najbardziej
    wykorzystywani czyli pracownicy supermarketów co mają zrobić?
    Ja o siebie się nie martwię - teraz pracodawca się martwi moim
    wymówieniem (przynajmniej się dowiedziałem jaki cenny dla nich
    jestem bo zdecydowali się na bardzo duże ustępstwa). Ale na przykład
    moja żona już tak dobrze nie ma. Prawie rok temu kazałem się jej
    zwolnić i pójść na zasiłek, bo z marnej pracy mogła by trafić
    do niewiele lepszej (a wystarczy że ma dość problemów ze mną ;-)).

    > Na przestępczą propozycją pracownik wezwie policję i pójdzie
    > pracować gdzie indziej.

    Teoretycznie może wezwać policję - w praktyce są to rozmowy
    1:1 i nie ma na nic dowodów. Teraz pracownik może się
    odwrócić i wyjść wiedząc że nie zostanie zwolniony bez
    powodu i będzie miał jutro na chleb dla dzieci.

    > Problemem jest to, że przeważnie nie ma dokąd pójść.
    > Czego to dowodzi? Chyba nie "dbania o losy małych pracodawców"
    > przez państwo i prawo, nie sądzisz? :)

    Czy dobrze pamiętam że w ostatniej dyskusji na prf o tym jaki
    rodzaj działalności założyć skończyło się na "nie zakładaj firmy
    tylko bierz zlecenia"?

    Trzeba dbać o pracodawców - nie da się temu zaprzeczyć.
    I o pracowników też - bo praktyka pokazuje że w naszym dzikim
    kraju jest to konieczne.

    Pozdrawiam,
    Henry