    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: [OT] Pytanie o telefon
    <f...@4...net>
    <62d94bc6$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <112ad48mcwm5l$.wvnyfqao0117.dlg@40tude.net>
    <62d98887$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <vDmCK.563620$Gx85.6611@fx07.ams1>
    <62da4149$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <15JCK.445732$B0_9.68551@fx13.ams1>
    <62db8e55$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <2BnFK.516143$B0_9.257988@fx13.ams1>
    <62e63cc5$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <VJ1GK.1017420$AS_9.969524@fx12.ams1>
    <62e8b122$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 02 Aug 2022 05:24:57 GMT

    On 2022-08-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale rozumiesz, że jak się napierdalają kibole to się napierdalaja
    > kibole, a jak islamscy terroryści wbijają się samolotami w WTC, to
    > islamscy terroryści a nie kiblole?

    Ale rozumiesz, że jak się napierdalają w Birmie bojówki birmińskiego
    rydzyka to się napierdalają bojówki birmińskiego rydzyka, a nie ziemskie
    objawienia Buddy?

    > Poniekąd słusznie.

    > Birmańczycy co ich mordują, też jakiejś szerokiej nie mają. Więc co w
    > zasadzie chciałeś powiedzieć? bo przypomnę że odpowiadasz na to

    Nie, ale my mamy.

    > "- Ale jednak mam ciąglę wrażenie, że buddyści nie wpierd... się w cudze
    > życie z buciorami tak jak wyznawcych dwuch ww. religii.
    >
    > Rohingja mają jednak inne zdanie."
    >
    > Co zmienia szersza perspektywa w postrzeganiu regularnego ludobójstwa?

    Możesz np. zauważyć, że kwestia Buddyzmu jest tu zupełnie przypadkowa.

    > I rydzyk działa w imię religii oraz religia jest jego "paliwem".

    Jest jego narzędziem i niczym więcej, bo niewykluczone, że sam jest tak
    wyrachowany, że wie co robi.

    > Co nie zmienia postaci rzeczy że są jego twarzami i przymiotnika
    > określającego religię w tym nie da się pominąć.

    Tak jak gdzieindziej napisałem, koncentrujesz się na etykietkach.
    Etykietki nie determinują istoty danej religii.

    > No właśnie nic nie poradzisz. Takie są miedzy innymi mordy współczesnego
    > katolicyzmu:P U prawosławnych nie lepiej...

    No ale my tu jakby nie o mordach :)

    > Wydaje mi się, że mieszasz pojęcia. Dla mnie wiara ogólnie jest
    > irracjonalna i abstrakcyjna, ale w imię tego abstrakcyjnego pojęcia
    > popelnia się różne czyny - jedna fajne, drugi niefajne. I nie ma co temu
    > zaprzeczać.

    Mówimy o pewnym systemie etycznym, nie że ktoś uważa, że zawsze
    dziewica, a inny ktoś, że się zreinkarnował w kartofel.

    > Raczej wymówka (na poziomie ogólnym - nie rozumiem, to wierzę). Przez co
    > cwańszych ludzi zagospodarowana - chyba "opium dla mas" nie jest
    > bezpodstawnym stwierdzeniem. Ale wydaje mi się, że wychodzimy poza temat:P

    To pewna utopia, pozytywna z natury a oparta na wyidealizowanym systemie
    wartości.

    > No skoro masakry mają w społeczeństwie poparcie, to chyba... tak.

    A miałyby u Buddy? :)

    > Nie wiemy, bo to niewiele nas intereseuje co się działo na "zadupiu
    > świata" 2000 lat temu. Jak byłem na sriance to mieli dość rozbudowane
    > "legendy" religijne jak to napierdalali się z indiami:P

    Oj, jakby się notorycznie zdarzało to pewnie byśmy słyszeli.

    > Nie przeczę. Piszę tylko że buddyści nie są aż tak swięci jak ich się
    > postrzega.

    ALe ja nie twierdzę, że są święci, tylko widzę właśnie mniejsze zakusy w
    wyrzynaniu bliźnich.

    --
    Marcin