  • Data: 2022-08-04 02:51:09
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-08-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Oczywiście. Natomiast napierdalają się bo wierzą, że ci co w buddę nie
    > wierzą są inni i źli i trzeba ich napierdalać.

    Ale co to ma wspólnego z Buddyzmem skoro Buddyzm uczy czegoś wręcz
    przeciwnego? :)

    > Nasza jest mało ważna - oni napierdalają innych w imię religii i tego
    > nie zmienia twoja szersza perspektywa.

    Oni napierdalają się w imię własnych przekonań, co najwyżej z imieniem
    religii na ustach.

    > Bo takie są skutki. Podobnie jak w srebrenicy i innych przypadkach -
    > mordują w imię etylkietek. Może inkwizycja też w sumie nic nie miała
    > wspólnego z religią?

    Zasadniczo w omawianym kontekscie miała niewiele. Pewnie miała tyle
    jakie stworzyła swoim archetypem/konceptem do pojawienia się ludzi,
    którzy za inkwizycją stali.

    > Mówimy o tym że ten "system etyczny" (do kończa się z tym nie zgadzam,
    > ale niech na potrzeby dyskusji będzie) jest powiązany z religią.

    > Bez znaczenia.

    Jak bez skoro Budda determinuje słuszność lub niesłuszność pewnych
    zachowań? Jak sobie ubzduram, że kwintesencją Katolicyzmu jest uprawa
    pomidorów to stanie się to dogmatem wynikającym z religii katolickiej?

    Czyli się zgadzamy :)

    --
    Marcin