    From: kle_on <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT/NTG] Klient mnie rozwalil... (ze strona WWW)
    Date: Wed, 08 Dec 2004 23:23:08 +0100

    już to gdzies dzis przerabialem... :|

    Dz. U. Nr 80, poz. 904:
    Art. 1.
    1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
    3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia,
    chociażby miał postać nie ukończoną.
    4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
    formalności.

    Art. 8.
    2. Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym
    charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo
    podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z
    rozpowszechnianiem utworu.

    Art. 74.
    2. 14) Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie
    formy jego wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek
    elementu programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają
    ochronie.

    - skoro wstawiłeś charakterystyczne dla siebie znaki to można to uznać
    za podpis
    - kod jak najbardziej podlega ochronie
    - masz mejla, z ktrego można wyciągnąć IP i hosta
    - nie on ciebie, ale ty jego moglbys... ekhm ;-)
    - i ciekawe jakie do art. z K.k. dostałeś, o niszczenie cudzej własności?
    - w świetle aktualnych informacji, jestem gotów zaryzykować
    stwierdzenie, że żaden sąd nie przyzna temu gosciowi racji, juz nie
    mowiac, ze jak mu sadem pewnie pogrozisz..., hyh, to jeszcze lepiej na
    tym wyjdziesz... ;-)