    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Kanary a czas poszukiwania biletu
    Date: Fri, 21 May 2004 20:16:37 +0200

    > pojazdu,
    > przystanku
    >
    > Chodziło mi o skasowany bilet :)

    Aaaaa - w sensie, że skasował, jest kontrola i własnie go wyciąga?
    Równiez nie ma takiej normy ;-)
    Ale za zdecydowanie przydługie szukanie mozna zarobic mandat...który rownie
    szybko mozna anulowac jak bilet sie jednak znajdzie.

    > Na jakiej podstawie po następnym przystanku?

    Oj bo tak napisales ze caly czas mialem na mysli szukanie biletu celem
    skasowania.

    > Pozatym, pasażer nie
    > podaje mu żadnych dokumentów, bo szuka skasowanego biletu.

    Ale jak szuka juz ktoras minute z rzedu i nie znajduje, a nie chce podac
    dokumentu, to ja wzywam policje zeby ustalila jego dane. Lepiej niech poda,
    bo o ile mandat za przejazd bez waznego biletu anulowac mozna od reki, o
    tyle z tym za zmiane trasy znacznie gorzej ;-)

    > Pomyśl jeszcze o nastepującym przypadku:
    > - kanar wkurzony zmienia trasę, dojeżdżają do komendy i w tym momencie
    > pasażer wyciąga bilet (skasowany, wszystko jest w najlepszym
    > porządku). Kto winien zmiany trasy?

    Pasazer, bo nie byl w stanie w trakcie kontroli okazac waznego biletu, jak
    rowniez nie chcial uregulowac oplaty na miejscu ani okazac dokumentu
    tozsamosci.
    Wowczas uwazam za zasadne wystawienie jedynie oplaty tzw. podjazdowej z
    pominieciem normalnej kary - wszak bilet znalazl.

    btw. Zmiana trasy pojazdu do jednostki policji wcale nie musi, a wrecz nie
    powinna wynikac ze zdenerwowania kontrolera. On po prostu ma wykonywac swoje
    obowiazki. Mozna zrozumiec ze ktos nieco dluzej szuka biletu bo go
    zawieruszyl, ale gdy to "nieco dluzej" trwa juz czwarty przystanek to jest
    99% szans ze klient zwyczajnie kombinuje.

    > Tak jak opisałeś poniżej, w Wawie nie ma tak dobrze...są szybcy jak
    > błyskawica ;)

    Nie znam tamtejszego regulaminu kontroli, ale podejrzewam ze wszedzie sa one
    z grubsza podobne i zawieraja w sobie wymog upewnienia sie przed blokada
    kasownikow, ze nikt tego biletu nie poszukuje np.

    pdr
    Olo