  • Data: 2004-05-22 21:45:22
    Temat: Re: [OT] Kanary a czas poszukiwania biletu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    poilkj wrote:

    > Gdyby nikt nie kradł to tak by właśnie mogło być.
    > Niestety tak dobrze to jest tylko w raju.
    > Narazie zasady są bardzo proste.
    > Skasowałeś bilet jedziesz, nie skasowałeś - nie jedziesz.
    > I do tego, żeby tego przestrzegać nie trzeba tu policji.

    Fascynujące. Czyżbyś wiele lat mieszkał w USA, że przestałeś dostrzegać
    tak koszmarnie wyraźną sprzeczność?

    Z jednej strony piszesz, że nie trzeba zewnętrznej kontroli (np.
    policji), żeby ludzie fanatycznie przestrzegali regulaminu nakazującego
    wsiadać przez pierwsze drzwi, bo w tych całych USA są tacy praworządni i
    nie chcący siebie samych okradać.

    Z drugiej strony nie zauważasz, że regułaów regulamin ma sens wtedy i
    tylko wtedy, gdyby ci uczciwi, praworządni i kontroli policji nie
    wymagający ludzie magicznie zmieniali się w kanciarzy po wejściu przez
    'niewłaściwe' drzwi.

    Bo gdyby byli faktycznie tak praworządni, że sami z siebie i z
    uczciwości (?!?!) wsiadają tylko przez 'właściwe' drzwi, to nawet gdyby
    wsiedli przez inne, i tak by zapłacili.

    Prawda jest taka, że są nieuczciwi, ale i zastraszeni oraz otumanieniu.
    Jest napisane - to tak robią, niezależnie czy to ma sens, czy nie.
    "Ordung mus sein" w swej najczystszej formie.

    Trochę przypomina mi to świat z "Limes Inferior" Janusza Zajdla.