eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoO gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows) › Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.soc.prawo
    Subject: Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    Date: Sat, 29 Mar 2008 19:14:46 +0100

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 29 marzec 2008 18:15
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.comp.os.linux,
    wasz znak: <m...@m...localdomain>):

    > Przeciwnie.

    A czym jest związany?

    > Tzn. akceptacja umowy licencyjnej nie jest potrzebna w przypadku OEM
    > Windows?

    No ale ta licencja stanowi tyle co i inne licencje w kamerze czy komórce,
    konsoli do gier czy lodówce.

    > A w ktorym miejscu ustawa naklada taki obowiazek?

    Dokładnie w którym to nie powiem, bo naprawdę nie mam czasu na wertowanie PA
    w tej chwili. Jednak na pl.soc.prawo wiele razy twierdzono, że właśnie
    licencja do oprogramowania jest konieczna.

    > Oczywiscie ze widzialem programy, ktorych uzywanie nie wymaga zawarcia
    > umowy licencyjnej. Tak naprawde to glownie takich uzywam.

    Przykład proszę. Bo ja nie znam żadnego takiego programu. Owszem, znam
    kilka, których licencja jest niezgodna z polskim prawem i to są problemy
    większego kalibru.

    > Takie same laptopy? Jakis przyklad moze?

    No takie same to mogę dać przykład, że ten bez jest dużo droższy :D No ale
    nie o to mi chodziło, a o pokazanie Ci tego, że producent bierze koszty
    różnych podzespołów, sumuje je i wychodzi koszt całościowy. Dolicza swój
    narzut i wydaje do hurtowni....

    I podobnie jest z podzespołami.... A ty nagle chcesz wmówić, że producent
    płaci detaliczne ceny i te detaliczne ceny dolicza Ci do zestawu.....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com