    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Date: Tue, 20 Jun 2023 00:41:29 +0200
    <u6g62u$16aa3$2@news.icm.edu.pl> <3JNiM.18$tgGc.2@fx01.ams1>
    <u6hojm$18thq$3@news.icm.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <u6i980$19qiv$1@news.icm.edu.pl> <u6mnut$p1i$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6mtt3$s8h$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u6n2t1$uvi$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6n8k6$2tr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <urMjM.17296$Ug65.7985@fx11.ams1>
    <1mjvgi8bcioc$.k0o1ssbk3vp8$.dlg@40tude.net>
    <u6phbb$fqr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <e0gl6wdobnwk.1tk2vu4ciixl8$.dlg@40tude.net>
    <u6q6nj$sl5$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>

    W dniu 19.06.2023 o 21:39, J.F pisze:

    > Jest to istotnie ciekawe. Bank sobie nic z zastrzeżenia nie robi i
    > obciąża? Zdaje się, ze dokładnie tak to działa, ale u Ciebie to jak
    > rozumiem pare miesięcy było, to juz chyba powinien skasować dane
    > karty ...

    Badaliśmy to z gośćmi od bezpieczeństwa. Była (bo nie wiem, czy teraz
    jest) taka opcja, że oni obciążenie robili w ciężar rachunku
    prowadzonego dla karty płatniczej, a nie przez kartę i w tym był
    problem. Karta płatnicza jest rozliczana nie przez bank, tylko
    organizację kartową (VISA, MASTERCARD)

    > Taki numer. Tego to nie słyszałem ...

    No ja też. Jak znalazłem 20 zł zaksięgowane w ciężar rachunku, to nie
    robiłem histerii. Ustaliłem, skąd to - co nie było proste. Ustaliłem, ze
    to nie pierwszy raz. Przeczytałem regulamin i wysłałem im wypowiedzenie.
    Zakładałem, że już nie będą obciążać. Jak się kolejny raz obciążyło, to
    zastrzegłem kartę i tyle. Wydawało mi się, że to wystarczy. Wkurzyło ne
    już kolejne obciążenie.

    > A wypowiedziałes umowę o swiadczenie usług?
    > O odinstalowaniu mogą nawet nic nie wiedziec, a zresztą ich to nie
    > obchodzi, bo jak to w abonamencie - płacisz za możliwość korzystania
    > :-)

    Dawno to było, ale z tego co pamiętam, to program miał jakiś tam czas
    darmowy, po którym wchodził w płatność. Ponieważ jego sens polegał na
    aktualizacji baz danych od producenta, to wydawało mi się, że
    odinstalowanie wystarczy. Regulamin, to zacząłem czytać ze dwa lata
    później :-)

    > Ja tam myślę, ze im sie po prostu chciało, a nie szukali wykrętów.

    Uwierz, ze to nie o wykręty chodzi. Po prostu nie ma sensu się angażować
    w coś, z czym prokurator i tak nie pójdzie do sądu.

    > Co ciekawe - hafas.de, z ktorego korzystał, pokazywał lepiej ... sie
    > okazało, że gdzies tam był/jest parametr "minimalny czas na
    > przesiadkę".

    Domyślnie ustawiony jest chyba na 5 minut.

    --
    (~) Robert Tomasik