    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Date: Mon, 19 Jun 2023 13:48:50 +0200

> [...]
    > stopniem paranoi niz się ma samemu, niemniej w tym przypadku uważam, ze
    > takie podejście nie ma za dużo sensu.
    >
    > 1. Jeśli z góry zakładasz nieczciwość firmy to żaden regulamin i jego
    > czytanie przed nia nie uchroni. Krótka forma regulaminu również.
    >
    > 2. UE jest obsesysjnie prokonsumencka i nic grubego się w regulaminie
    > nie utrzyma.
    >
    > 3. Ani Ty nie będziesz w stanie w prosty sposób udowodnić, że regulamin,
    > na który się zgodziłeś to ten ewentualnie sporny, ani firma, że to Ty
    > jestes osobą, która się na ten regulamin zgodziła.

    Krótki regulamin oczywiście nie jest panaceum na wszelkie spory, ale
    długi tym bardziej. Z reguły długi jasno precyzuje to, co jest dla
    przygotowującego istotne. Potem konsument składa reklamację i okazuje
    się, że owszem, ale jednak nie bo cośtam stoi w regulaminie. Jakby był
    krótszy i by nie stało to już nie byłoby oczywiste kto ma rację.

    > Dlatego o wiele sensowniejsze podejscie MZ jest takie:
    >
    > 1. Czyta się jedynie naprawdę istotne umowy (np. indywidualne, lub dotyczące
    > znaczących kosztów (ryzyka)).
    >
    > 2. Profiluje się firmę i ofertę. Uczciwe firmy bazują na reputacji.

    Co Ci da reputacja jak masz szczególne potrzeby. Dajmy na to jesteś
    niepełnosprawnym. Albo korzystasz z serwisu internetowego i nie masz
    emaila. Takie ... ludzie niekiedy mają tylko fb. Właściwie każdy ma
    takie szczególne potrzeby tylko niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę
    aż się coś relewantnego nie wydarzy.

    > 3. Kupuje się wyłącznie z dodatkowymi zabezpieczeniami umozliwiąjącymi
    > odzyskanie środków niezaleznie od firmy (np. płacąc paypal, kartą
    > kredytową).

    To przecież nadal będziesz miał spór, który możesz przegrać jak w
    regulaminie stoi coś innego niż nam się wydaje, że powinno stać.

    > W przypadku pkp, gdzie firma jest de facto państwowym monopolistą i
    > postsocjalistycznym molochem, profilowanie ma ograniczony sens. Albo się
    > to to akcepuje z dobrodziejstwem inwentarza albo w ogóle nie tyka nawet
    > 3 metrowym kijem.

    No to właśnie dlatego pisałem po co mi w ogóle ten pociąg, czyli czemu
    się jednak godzę. Ale to ja się godziłem jak potrzebowałem a teraz to ja
    chcę skorzystać z tego na co się godziłem.

    "Istotą mojej reklamacji jest fakt, że utraciłem możliwość korzystania z
    serwisu przez zablokowanie jego funkcjonalności i wymaganie w nim
    akceptacji nowego regulaminu. Nie wiem jak to się stało, że udało mi się
    zakupić w tym serwisie bilet kiedy, według obecnie publikowanych
    informacji w tym serwisie, nowy regulamin już obowiązywał a z wymogu
    akceptacji teraz wynika, że jeszcze tego nie zrobiłem. Wydaje mi się, że
    nie mają państwo podstaw odmawiać mi korzystania na podstawie regulaminu
    jaki obowiązywał w momencie zakupu biletu. ..."

    Myślałem, że trochę bardziej prawnie tutaj podyskutujemy. Jest spora
    szansa, że ja wcale nie mam racji. Ale może mam, więc ...