  • Data: 2010-07-15 09:07:55
    Temat: Re: Nieprawidłowości w Stowarzyszeniu
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-07-2010 10:53, Czarek pisze:
    > Jest sobie Stowarzyszenie, wpisane do KRS. Prezesem był pan Kowalski.
    > W pewnym momencie (żeby nie wchodzić w szczegóły załóżmy, że zgodnie z
    > prawem) pan Kowalski złożył w sądzie wniosek o wyrejestrowanie
    > Stowarzyszenia. Jednak zrobił to na zwykłej kartce i nie opłacił, więc
    > sąd zwrócił wniosek ze względów formalnych.
    >
    > W tym czasie, inny pan, powiedzmy Wiśniewski stwierdził, że może
    > jednak on by się tym Stowarzyszeniem zajął. Zwołał Walne (załóżmy, że
    > zgodnie z prawem, chociaż po ww, operacji z wnioskiem o
    > wyrejestrowanie) i został wybrany prezesem. Dokumenty pozebraniowe
> [...]

    Wpis do KRS ma charakter deklaratoryjny, prezesem jest ten, kogo wybrało
    walne czyli w tym wypadku Wiśniewski. Kowalski może być ujawniony w KRS,
    ale poza pewnymi domniemaniami nie wywołuje to dalszych konsekwencji. W
    czym problem, żeby porządnie zgłosić Wiśniewskiego jako prezesa do KRS?

    --
    .B:artek.