  • Data: 2007-07-12 22:41:17
    Temat: Re: Nieautoryzowane nagrania koncertowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12.07.2007 Michał Iwaszkiewicz <m...@a...pl> napisał/a:
    > Czy wedle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zapis
    > dzwiękowy koncertu wykonany bez pisemnej zgody autora (tzw bootleg)
    > podlega ochronie prawnej? Czy osoba, która dokonała takiego zapisu i

    Utwór podlega ochronie prawnej bez względu na formę i okoliczności jego
    utrwalenia. Sam fakt rejesteracji bez jakiejkolwiek zgody autora może być
    już rozpatrywany w kategoriach naruszenia PA.

    > go nieodpłatnie rozpowszechnia podlega odpowiedzialności karnej a z
    > artykułu 116?

    Jak najbardziej.

    > Nie wiem przede wszystkim czy nieautoryzowane nagranie koncertowe
    > stanowi przedmiot objęty prawem autorskim. Nie spełnia chyba kryterium
    > dzieła opublikowanego (,,Art. 6. p. 1: W rozumieniu ustawy utworem

    Ochrona nie musi się wiązać z faktem publikacji i w większości przypadków
    się nie wiąże. Art. 5 zawiera listę warunków z których wystarczy, że
    spełniony jest jeden a już utwór objęty jest tą, konkretną ustawą. Np.
    polecam art.5. u.4 .

    --
    Marcin