  • Data: 2007-07-13 02:38:23
    Temat: Re: Nieautoryzowane nagrania koncertowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13.07.2007 poreba <d...@p...pl> napisał/a:
    > Pomijając oczywistość, że niełamanie prawa nie jest łamaniem prawa,
    > to czy w konkretnym przypadku nagrania z audycji radia TopHopBlue
    > nadającego z Polna Zaleśnego super przeboju BeBy Cytryniany (na co
    > zapewne nie mam jej zgody) naruszam już PA, czy nie?
    > Nie jest to chyba szczególnie wydumana sytuacja powodująca
    > wątpliwości interpretacyjne.

    Problem nie w kompleksowości przypadku a w mętności przepisów. Powiem Ci o
    sytuacji gdy jestem na 100% pewny, że nie byłoby naruszenia: gdybyś tej
    audycji słuchał z kolegami ("puszczał" ją na żywo paru kolegom), albo
    gdybyś oglądał z kolegami film na DVD którego egzemplarz legalnie
    posiadasz. Dozowlony uzytek osobisty mamy wtedy kiedy korzystasz z
    egzemplarzy utworu w ramach tzw. związku osobistego (rodzina, koledzy
    etc). Jeśli nagrywasz coś z radia to formalnie taki warunek nie jest
    spełniony. Tak samo z koncertem czy czymkolwiek innym. Tyle z suchej,
    dosłownej interpretacji przepisu.
    Podejście z drugiej strony: Na samo ogladanie utworu, właściciele praw
    majątkowych dają Ci pewną dorozumianą licencję ale nie wiem czy wolno
    przyjąć, że zakres tej licencji obejmuje cokolwiek poza samym ogladaniem.
    Nie znam przepisu który do takich wniosków upoważnia.

    Bardzo chciałbym zobaczyć jakiekolwiek orzecznictwo ntt. Jak dotąd nikt
    nie przytoczył i wcale bym się nie zdziwił gdyby nie istniało.

    --
    Marcin