eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNatrętni telemarketerzy › Re: Natrętni telemarketerzy
  • Data: 2008-09-22 16:46:47
    Temat: Re: Natrętni telemarketerzy
    Od: Tomasz Elendt <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Patryk Włos pisze:
    >>> [...]
    >>> W przypadku telemarketingu telefonicznego, każda próba dotarcia do
    >>> pojedynczego odbiorcy wiąże się z pracą człowieka, zatem koszty są o
    >>> wiele bardziej współmierne do efektów.
    >>
    >> Dobrze. Ale czy ta różnica (różnica kosztów) tłumaczy inne traktowanie
    >> obu zjawisk przez prawo? Czy gdyby spamer komponował inną treść dla
    >> każdej swojej "ofiary" przestałby być spamerem?
    >
    > Nie tłumaczy, ale zauważ, że prawo, a już szczególnie w częściach
    > dotyczących zaawansowanych technologii, układane jest z reguły doraźnie.
    > Czyli ktoś z "ekspertów" zacznie w końcu zauważać jakieś zjawisko, co
    > pociąga za sobą jakieś analizy itp., a w końcu również proces legislacyjny.

    Czyli mam mieć nadzieję, że podobna analiza zostanie przeprowadzona
    względem telemarketingu?

    >>> A zaradzenie dlatego, że w takim przypadku pozostałe 99.99% odbiorców
    >>> jest wkurwionych - natomiast w przypadku telemarketingu koszty są na
    >>> tyle duże, że _generalnie_ odbiorcę się jednak stara profilować i
    >>> docierać bardziej zaawansowanymi metodami.
    >>
    >> No więc w moim przypadku te "zaawansowane metody" to dobranie "ofiary"
    >> na podstawie miejsca zamieszkania. Codziennie oferowane są mi towary,
    >> które sprzedawane są na pewnym "pokazie" w moim mieście (najczęściej
    >> wełniane kołdry), na który zresztą jestem zapraszany. Czy takie
    >> "profilowanie" oferty tymi "zaawansowanymi metodami" tłumaczy
    >> legalność ich działania?
    >
    > To porównaj to teraz z ofertami sprzedaży pewnego lekarstwa na V, które
    > lecą czasem nawet dziesiątkami/setkami milionów, a jedyne zmiany w nich,
    > to drobne, losowe modyfikacje treści pod kątem niewykrywania serii
    > takich samych listów przez wynalazki antyspamowe typu DCC.

    Wiesz, ja jestem z tych "technicznych". Mam ogólne pojęcie, jak działają
    te mechanizmy. Nie mogę jednak zrozumieć, jak chyba każdy normalny
    człowiek, aspektu etycznego tego typu działań. I nierównego traktowania
    przez prawo dwóch zjawisk o podobnej naturze.

    > Ach, no i właśnie: zanim zaczęto walczyć ze spamem legislacyjnie,
    > walczono z nim czysto technicznie, przez odpowiednie oprogramowanie.
    > Spamerzy zaczęli to oprogramowanie świadomie omijać, świadomie
    > wkurwiając 99.9% odbiorców, byle tylko znaleźć te swoje 0.01% jeleni,
    > telemarketerzy tego nie robią - jedyną przyczyną "nękania" jest po
    > prostu burdel w ich własnej dokumentacji.

    Robią dokładnie to samo. To nie jest burdel, to zamierzone działanie.
    Jaki procent z całego obdzwonionego miasta myślisz skusi się na
    wspomniane wcześniej wyroby wełniane? 5%? 1%? A może mniej? Nie trzeba
    być geniuszem aby oszacować, że dla większości będzie to podobnie jak
    dla mnie niechciana informacja reklamowa, którą ja najzwyczajniej
    zwykłem nazywać spamem.

    Kolega zakłada u mnie w mieście własny biznes - usługi kateringowe.
    Myślisz, że powinien chwycić za książkę telefoniczną i obdzwonić pół
    miasta? I co by było, gdyby każdy postępował w ten sposób?

    Reklama przybiera coraz bardziej agresywne formy i nie wiedzieć czemu
    jest na to społeczne przyzwolenie (a przynajmniej zobojętnienie). I
    dopóki tak dalej będzie nic się nie zmieni - powiedziałbym raczej, że
    problem się pogłębi.

    Dla mnie niechciana ulotka reklamowa na wycieraczce to samo co rzucona
    butelka od piwa czy ugaszony papieros. Muszę się schylić, podnieść i
    wrzucić do śmieci. Nie wiem, czemu traktowane jest to inaczej, niż
    zwyczajne śmiecenie. Nie wiem też, czemu niechciane informacje
    dostarczane inną drogą niż droga elektroniczna nie są traktowane w
    kategoriach spamu.

    --
    Tomasz "Eluś" Elendt :: http://geekspace.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1