eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNatrętni telemarketerzyRe: Natrętni telemarketerzy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Elendt <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Natrętni telemarketerzy
    Date: Mon, 22 Sep 2008 17:13:30 +0200
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <gb8b01$b5v$1@news.vectranet.pl>
    References: <gb84e9$4t9$1@news.vectranet.pl>
    <gb88qs$hq4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gb89ae$9b5$1@news.vectranet.pl> <gb8bi7$50e$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 088156189087.who.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1222094657 11455 88.156.189.87 (22 Sep 2008 14:44:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Sep 2008 14:44:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (Macintosh/20080707)
    In-Reply-To: <gb8bi7$50e$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:554692
    [ ukryj nagłówki ]

    Liwiusz pisze:
    > Tomasz Elendt pisze:
    >
    >> Spam, jako elektroniczna forma niezamówionej informacji reklamowej z
    >> tego co się orientuję jest prawnie zakazana. Moim skromnym zdaniem
    >> praca telemarketerów niczym się od spamu nie różni, poza faktem, że
    >> korzystają z innego medium przekazu. Nie widzę wiec powodu, aby z tym
    >> nie walczyć, podobnie jak ze spamem.
    >
    > Telemarketing różni się od spamu o tyle, że w sensie prawnym spamem
    > nie jest.

    Wiem, że pytania tego typu w odniesieniu do przepisów prawnych są na
    ogół bez sensu, ale "czemu tak?". W moim odczuciu jest to
    niesprawiedliwe. Mimo wytężonego wysiłku umysłowego nie potrafię znaleźć
    różnicy pomiędzy spamem a telemarketingiem, poza wymienioną wcześniej
    różnicą w wykorzystywanym medium. Chyba, że ktoś zna inną (z chęcią jej
    wsłucham).

    Dlaczego więc, mimo w gruncie rzeczy tej samej istocie obu zjawisk
    (dostarczenie niezamówionej informacji reklamowej), są one różnie
    traktowane przez prawo? Czym to tłumaczyć - niekompetencją prawodawców
    czy bliżej nieokreślonymi działaniami lobbistycznymi (nie, żebym knuł
    jakieś teorie spiskowe)?

    Pozdrawiam.

    --
    Tomasz "Eluś" Elendt :: http://geekspace.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1