  • Data: 2008-09-22 15:13:30
    Temat: Re: Natrętni telemarketerzy
    Od: Tomasz Elendt <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Telemarketing różni się od spamu o tyle, że w sensie prawnym spamem
    > nie jest.

    Wiem, że pytania tego typu w odniesieniu do przepisów prawnych są na
    ogół bez sensu, ale "czemu tak?". W moim odczuciu jest to
    niesprawiedliwe. Mimo wytężonego wysiłku umysłowego nie potrafię znaleźć
    różnicy pomiędzy spamem a telemarketingiem, poza wymienioną wcześniej
    różnicą w wykorzystywanym medium. Chyba, że ktoś zna inną (z chęcią jej
    wsłucham).

    Dlaczego więc, mimo w gruncie rzeczy tej samej istocie obu zjawisk
    (dostarczenie niezamówionej informacji reklamowej), są one różnie
    traktowane przez prawo? Czym to tłumaczyć - niekompetencją prawodawców
    czy bliżej nieokreślonymi działaniami lobbistycznymi (nie, żebym knuł
    jakieś teorie spiskowe)?

    Pozdrawiam.

    --
    Tomasz "Eluś" Elendt :: http://geekspace.pl