    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <5e936b7a$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e93854f$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 13 Apr 2020 07:59:58 GMT

    Użytkownik Kviat ...

    > A ktoś ma taką wiedzę?

    > A są takie modele?

    A nie ma? Przeciez Szumowski co chwile mowi ze gdyby nie podjeli takiej a
    takiej decyzji to za chwile byłoby tyle i tyle wiecej chorych.
    Ty twierdzisz ze on kłamie i ssie z palca te liczby?

    > Eufemizm taki ;)

    > Kompromis. Umrzeć z głodu, czy na wirusa.

    Nie wyrywaj z kontekstu. Ja tylko mowie ze skoro nie ma zakazu zakupów to
    troche głupio czepiac sie ze kilka osób w wiejskim sklepie coś sobie
    dokupi skoro ludzie i tak po godzine dwie stoja przed marketami w
    kolejkach...

    > Przy obecnych tak.
    > Ale jak wypuścisz z miasta ludzi do lasu...

    Bez znaczenia. To bedzie delikatne, nic nie znaczace w całej masie pare
    dodatkowych tankowan. Bo znów: nie wszyscy beda mieli pusty zbiornik, nie
    wszyscy postanowią tankować dokładnie w momencie ruszania etc.

    > Ależ skąd.
    > Piszę, że to efekt skali. Nie trzeba zachowywać się jak baran.
    >
    > Prosta sprawa, jeżeli jedzie dwóch ludzi i masz dwa sklepy i każdy
    > zatrzyma się tylko w jednym, to prawdopodobnie w każdym sklepie
    > będziesz miał jednego klienta.
    > Jak wyjedzie 50 tysięcy, i będzie po drodze sto sklepów, to nie
    > trzeba zatrzymywać się co sklep. Wystarczy, że każdy zachowa się
    > rozsądnie i zatrzyma się tylko w jednym, żeby w tym jednym
    > statystycznie spotkało się 500 klientów.
    > To oczywiście tylko przykład, ale mam nadzieję rozumiesz o co mi
> [...]

    Ja rozumiem od poczatku, ja tylko uwazam ze przeceniasz ta skale.
    Ci odpowiedzialni, ktorzy chca jechac do lasu, nie beda sie zatrzymywac
    po pierdoły. Ci mniej odpowiedzialni i tak beda robić głupie rzeczy i
    jezeli nie pojada do lasu to sobie wyjda przed blok, usiada na ławeczce i
    pogadaja z kumplami i sasiadami.

    > No fajnie. A ja jak jadę na plażę, to nie sikam na wydmach, tylko
    > szukam WC przy wejściu na plażę. A jak jadę samochodem, to nie sikam
    > na poboczu, tylko szukam stacji benzynowej.
    > Tyle, że ja mam świadomość, że nie każdy postępuje jak ja.

    Nie chciałbym rozpoczynac nowego tematu ale co ci przeszkadza sikanie w
    lesie, tudziez na poboczu?

    > To oczywiście skrót myślowy, bo zakładam, że rozmawiam z ludźmi
    > inteligentnymi. Przecież nie chodzi o to, że ludzie parkują samochód
    > dwa metry od siebie, tylko o to, że korzystają po drodze, jak
    > również na parkingach z infrastruktury. Sklepów, stacji benzynowych
    > i lepszych lub gorszych WC na parkingach końcowych przy lesie.
    > Optymistycznie zakładam, że większość spacerowiczów nie szcza po
    > krzakach. Ale może się mylę...

    IMO przesadzasz cały czas ze skala problemu robią z wyjazdu do lasu jakas
    wielka wycieczke - a pewnie wiekszosc ludzi zyjacych w PL ma jakis las w
    odległosci parunastu kilometrów od domu wiec to bardziej taki wyjazd jak
    do centrum handlowego po zakupy.

    > No mniej więcej. Zwykle wyjeżdżają rano, wracają wieczorem. A
    > przynajmniej tak się dzieje, gdy mieszczuchy do lasu jadą.

    Chłopie, ja nie mowie o biwaku w lesie a o spacerze.

    jedni pojada na cały dzien, inni na 2 godziny, jeszcze inny pojedzie na
    pol godzinne bieganie. Nie ma szans zeby wszyscy pojechali jednoczesnie,
    bo nawet to rano i ten wieczor sie na 2-3 godziny rozciagnie.

    > I słusznie. Rozsądek (i lekarze...) podpowiadają, żeby ograniczyć
    > kontakty. A po drodze do lasu 50 tys. luda... (tak, znowu skrót
    > myślowy, nie do jednego lasu).
    > Ja nawet nie wątpię, że należysz do grupy inteligentnych, masz auto
    > zatankowane na full, lody dla dzieciaka wieziesz w termosie, a w
    > aptece zaopatrzyłeś się w pampersy dla dorosłych żeby nigdzie po
    > drodze się nie zatrzymywać.
    > Problem w tym, że nie tylko Tobie wolno pojechać na spacer do lasu,
    > wolno też ludziom, którzy głosują na pis, a obecny prezydent jest
    > ich idolem...

    ;-D
    Ja po prostu mam wrazenie ze w momencie kiedy nadal wiele rzeczy mozna
    robić, blokowanie dostepu do lasu tym odrobine rozsadniejszym to
    działanie które jest kontrproduktywne.
    Byc moze nawet jakies dodatkowe 50 osób zaraziłoby po drodze, ale wpływ
    ruchu zamiast siedzenia w domu przed TV o wiele wiecej istnien uratuje.

    Widziałem filmik z jakiegoś niemieckiego parku gdzie policja przez
    megafon dziekuje ludziom ze zachowuje odstepy od kocy ktore maja
    porozkładane na trawie.

    Rozumeim, ze u nas to jest nie do zaakceptowania bo pomimo tego ze
    siedzieli oddaleni od siebie 2-3 metry to nadal było tych ludzi sporo w
    jednym miejscu.
    Ale w drodze do lasu nie ma mowy o takim zageszczeniu wielu osób w danym
    czasie w konrketnym jednym miejscu.

    > Opóźnianie wprowadzenia obowiązkowych maseczek uważam za błąd.

    Ach, spoko, myslałem ze mowisz o głupocie ich noszenia.
    Mamy w tym temacie identyczne zdanie.

    > Aaaa. To nie zrozumiałem :)
    > No a kto ma dumać, jak nie tęgie głowy? Prędzej oni coś wymyślą niż
    > politycy.
    > Żeby nie było wątpliwości, mam na myśli naukowców. Co nie znaczy
    > oczywiście, że jak coś wydumają, to politycy ich posłuchają...

    Chyba ze tak.

    > No bo piszesz tak, jakbyś nie rozumiał, że to nie pobyt w lesie jest
    > sprawą dyskusyjną.

    Moim zdaniem nie ma na to zadnych dowodów ze akurat ruch do i z lasu,
    tudziez pobyt a parkingach lesnych sprawiał jakiekolwiek zagrozenie.
    Widze wiele miejsc gdzie to zagrozenie jest o wiele wieksze, o wyborach
    nie wspominajac.
    Dlatego widze w tym ruchu tylko i wyłącznie propagande.
    I w zwiazku z tym sprzeciwiam sie bo nie widze sensu w przyklaskiwaniu
    decyzjom które nie maja podstaw, na które nie potwierdzenia w danych ale
    robi sie zeby coś robić.

    > Ok. Ale większość ludzi tak się nie zachowuje. Zwykle jadą do lasu,
    > na plażę, nad jezioro. Tam, gdzie można rozpalić grilla, wynająć
    > łódkę, albo w miarę sprawnie dojść do plaży. I te miejsca znają. Jak
    > im pozwolisz pojechać do lasu, to gdzie pojadą? Na grzyby? Będą
    > szukać miejscówki, gdzie ludzi nie ma? Nawet nie będą wiedzieć gdzie
    > szukać, abo gdzie wolno skręcić... pojadą tam, gdzie zwykle.

    Od tego sa słuzby zeby z tych bardziej popularnych miejsc rozpedzac,
    pilnowac dystansu etc.
    Teraz stoja przy parkach i sie nudza.

    > Ja grzybiarz nie jestem, raczej jadę na łódkę albo coś w tym stylu,
    > ale jak chcę połazić po lesie, to nie szukam za każdym razem innego
    > miejsca, tylko parkuję tam gdzie zwykle. Nie, że zawsze jeżdżę w to
    > samo miejsce, mam kilka ulubionych miejsc, mniej lub bardziej
    > popularnych, bliżej lub trochę dalej, ale właśnie dlatego, że w
    > sezonie sporo jeżdżę po okolicy, to przez te parę lat życia zdążyłem
    > zobaczyć jak to wygląda. O łykędowych korkach przy wyjeździe rano i
    > powrocie wieczorem nie wspominając. (Właśnie sobie uświadomiłem, że
    > zatęskniłem za korkami;))

    Ja nie tesknie za korkami, jezdze duzo po miescie i od miesiaca nie
    pamietam, zebym gdzies stał na swiatłach dłuzej niz jedna zmiane.

    > Ale te służby kosztują. Transport służb do lasów, kombinezony
    > ochronne i maseczki dla nich kosztują. 500+ samo się nie wypłaci, a
    > zakazać wejścia do lasu można za darmo.
    > No i gdzie, ilu i na jak długo ich postawić, skoro te lasy takie
    > duże... Serio służby powinny pilnować, żeby dzieciaki w lesie siku
    > robiły w krzakach o 2 m od siebie oddalonych?

    Nie no, wez nie zartuj. Jakie kombinezony? Po co?
    Jaki transport? Przeciez teraz tez jezdza i stoja przy parkach.
    A przy lasach nie trzeba ich stawiac bo sam mowisz ze nie lasy sa
    problemem a te popularne miejsca gdzie mozna rozpalic grilla itp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,