    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradziez na stacji paliw??!!
    Date: Fri, 20 Dec 2002 15:49:39 +0100

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3E031C89.859F8BE6@elita.pl...

    > Nie. Ale jak zapomnisz skasować bilet po wejściu, a przypomnisz
    > sobie w połowie drogi i go skasujesz to co wtedy?
    > Dalej będziesz uważał kogoś takiego za złodzieja?

    Dopuki kontroli nie będzie to nic nie będzie. Gdyby nikt nie zdążył
    spisać numerów jak odjeżdżasz z natankowanym samochodem to by też nic
    nie było.

    > Już napisałem jak - gdyby chciał okraść stację to zatankowałby na maksa.

    Tu się nie zgadzam, to nie jest dowód. Tylko nie bierz teraz moich słów
    dosłownie
    że Andrzeja uważam za złodzieja (wierzę mu że zrobił to przez
    roztargnienie), ale jeżeli
    złodziej wyniesie Ci z domu malutki pierścionek i pozostawi sprzęt audio,
    kompa
    i inne cenne rzeczy to ma świadczyć o jego niewiiności?

    > Dwa - sam dobrowolnie zapłacił za tankowanie. Jak dla mnie - sprawy w
    ogóle

    Tu się zgadzam to jest jakiś argument.

    > nie było. To co się potem stało to po prostu paranoja.

    Nie uważam tak. Prawo jest prawem, nawet jakby debilne nie było nie mamy
    wyjścia musimy go przestrzegać i ponosić konsekwence.

    > A potem się dziwić, że sądy zawalano i bandyctwo - prawdziwe - się pleni.

    Tu się zgadzam.
    Myślę że to nie wina prawa, ale "wina" właściciela stacji, gdyby facet
    był "wporządku" to by wycofał oskarżenie i zrozumiał młodego
    absolwenta. Ale to musiała by być jego dobra wola.

    > Powiem szczerze, że nie rozumiem co tu chcesz powiedzieć.

    A to chcę powiedzieć że jeżeli jedziesz bez biletu nawet nieświadomie,
    to pomimo Twoich szczerych chęci musisz przyjąć mandat od kontrolera
    i go zapłacić. Ponosisz odpowiedzialność za swoje roztargnienie.

    pozdrawiam

    Darek