  • Data: 2002-12-20 23:15:26
    Temat: Re: Kradziez na stacji paliw??!!
    Od: "Maciej" <m...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Od tego zalezy co najwyżej wymiar kary a nie to, czy powinniśmy ją
    > wymierzać.

    Moim zdaniem jest inaczej w tym momencie zacytuje dobra ksiazke prawnicza bo
    nie chce mi sie szperac po paragrafach
    "...do znamion kradziezy nalezy, iz jest:
    a) zabranie cudzej rzeczy ruchomej,
    b) z posiadania drugiej osoby,
    c) celem sprawcy jest przywlaszczenie rzeczy"

    Oczywiscie punkt c) w omawianym przypadku nie zostal spelniony poniewaz
    celem sprawcy nie bylo przywlaszczenie rzeczy. Pieniadze oddal bez wezwania
    i mozna z cala pewnoscia przyjac, ze to przez roztargnienie. Osobiscie tego
    doswiadczylem gdyz przez pomylke wyszedlem z restauracji nie placac po czym
    wrocilem i zaplacilem. Szczesliwie zaden idiota nie pozwal mnie do sadu.

    Maciej