  • Data: 2022-02-14 17:18:15
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Feb 2022 14:43:19 +0100, Olin wrote:

    > "Mów do mnie jeszcze... Ludzie nas nie słyszą, słowa twe dziwnie poją i
    > kołyszą, "
    >
    > 1. Infekcja to nie zachorowanie.
    > 2. Mamy wyniki o zakażeniach dla osób, które poszły sobie zrobić test, a
    > nie rzeczywistej skali i strukturze zakażeń.

    Owszem.

    To jaka jest skutecznosc na infekcję?
    Albo jakiej sie spodziewac.

    Jeszcze gorszej?

    > W grudniu we Francji, Hiszpanii i innych zaszczepionych krajach były
    > horrendalne liczby zakażeń, tylko zgonów jakoś mało.

    Owszem, ale przypomnij - jakis jest procent zaszczepionych tam, a jaki
    u nas.

    > U nas na odwyrtkę:
    > mało kto się zakaża, tylko zgonów dużo.

    W ostatnich tygodniach zachorowan duzo, a zgonow ubywa.
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    Omikron?

    Ostatnia smiertelnosc podobna do hiszpanskiej, a populacje podobne.
    Francja ma wieksza ... wiec po podzieleniu przez populacje chyba tez
    podobną.

    Za to rodzi sie kolejna ciekawostka ... u nas szczyt zgonow byl w
    grudniu 2022. Teraz mamy kolejna fale zachorowan, a zgonow ubywa,
    do poziomu jak widac Hiszpanii czy Francji.

    Nasze niedowiarki zdazyly sie zaszczepic i mamy podobny poziom
    ochrony, czy ... szczepionka przed zgonem na omikron nie chroni?
    Czy jeszcze inna przyczyna, bo przeciez dawales dane, ze 40 czy 50
    latkow.

    Okres 2022-01-24 do 02-06
    ogolem 841 zgonow zaszczepionych, 1919 niezaszczepionych
    wsrod 50-latkow 3/8, 51 lat 1/9, 52 lat 3/8 ... no nie, szczepionka
    chroni.

    https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    > To że liczby są duże, nie znaczy, że wiarygodne.

    Ale fluktuacje sa mniejsze.

    J.