eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-28 22:43:33
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Mar 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Ale jeśli istnieje dokument
    > urzędowy stwierdzający, ze właścicielem pojazdu jest inna osoba,

    Do tego krótkiego cytatu mam dwie uwagi:
    - ten dokument stwierdza, że właścicielem *była* inna osoba.
    Nie jest to odpowiednik "rękojmi wiary", jaką mają księgi wieczyste
    - zasada dedukcji "z dokumentu urzędowego" o ile się nie mylę
    zapisana jest w KPA i dotyczy postępowania administracyjnego.

    > to w mojej
    > ocenie nie da się juz na takim domniemaniu tej rzeczy zająć.

    Załóżmy, że mam akt notarialny sprzedaży rzeczy ruchomej,
    w którym byłem kupującym.
    Powiadasz, że to dowodzi iż ta rzecz jest moja?

    Coś jeszcze - pytaniem jest, czy argumentujesz "zdroworozsądkowo"
    czy prawnie, zgodnie z przepisem.

    > Moze brakuje mechanizmu "zatrzymania do wyjaśnienia" rzeczy,

    I to byłaby zupełnie inna dyskusja.

    > ale skoro takiego mechanizmu
    > w ustawie nie ma, to zajmowanie rzeczy w odniesieniu do której
    > własność jest wątpliwa w mojej ocenie jest niewłaściwe.

    A to jest właśnie clou dyskusji - czy niewłaściwe jest PRAWO,
    czy postępowanie komornika.
    Przypomnę - prawo NIE POWINNO dawać możliwości bezzasadnego
    postępowania.
    M.in. dlatego że (całkiem często) daje, daleko nam do wypełnienia
    art.2 Konstytucji, i m.in. dlatego niektórzy widzą potrzebę
    istnienia immunitetu.

    pzdr, Gotfryd