eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-30 14:44:36
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 28 marca 2015 01:50:41 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Ten wątek się zrobił tak rozległy, że trudno to ogarnąć - postaram się
    > zreasumować. Sprawa z komornikiem wygląda następująco. Samo zajęcie
    > ruchomości w części będącej przedmiotem naszej burzliwej dyskusji
    > normuje art. 845§2 kpc. Mowa w nim o rzeczach należących do dłużnika.
    > Dalsza część przepisu rozdziela te rzeczy na pozostające w jego
    > władaniu, we władaniu wierzyciela oraz we władaniu innych osób i tu
    > różnicuje procedurę. Dla nas to nie ma znaczenia. Tomek i Liwiusz
    > uparcie chcą z tego wywodzić, że nie ma znaczenia, kto jest właścicielem
> [...]
    To nie takie proste.
    Dwa przykłady z życia:
    Komornik zajmuje znajomemu samochód.
    W DR są dane znajomego czyli niby ok. Znajomy dowiadując się o zajęciu spisuje z
    kumplem umowę sprzedaży auta. Data umowy dwa tygodnie wcześniejsza. Wiem że takie
    działanie podpada pod pewne paragrafy(oszustwo? fałszerstwo?), komornik tez czuł że
    to fikcja, ale dwie strony tej umowy zeznawały zgodnie i auto nie zostało
    zlicytowane.

    Przykład drugi:
    Moja mama wygrała sprawę o zaległe wynagrodzenie ze swoim byłym pracodawcą.
    N dzisiaj to coś koło 10tys będzie.
    Ze dwa lata temu skierowała sprawę do komornika i dostała odpowiedz "egzekucja
    bezskuteczna" komornik nie znalazł majątku. Jednocześnie komornik pisze że jak mama
    wskaże składniki majątku to on je zajmie.
    Poszperałem tu i tam i dowiedziałem się że mamy były pracodawca prowadzi w innej
    miejscowości bar, jeździ autkiem za 40tys itp.
    Przekazaliśmy te informacje komornikowi.
    Nawet sprawdził. Bar jest na konkubinę, auto również.
    Twierdził ze nic nie mógł zająć.
    Gościu autem jeździ na co dzień, bar tez normalnie prowadzi, tej jego konkubiny tam
    nie widzieli na oczy.

    Tak więc życie pisze różne scenariusze