eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-25 19:34:22
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-25 o 19:11, Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Ale ten "stan faktyczny" dotyczy własności czy władania?

    Zawsze dotyczy władania. Jak kupujesz cos w biedronce to tez domniemasz
    własnosc. Tu jest problem inny z Liwiuszem. On twierdzi ze komornik NIE
    MOZE brac pod uwage stanu faktycznego dot. własnosci rzeczy. Ale inna
    sytuacja jest kiedy dłuznik opiera się o swoj samochód a inna kiedy o
    nie swój (moze zasłabł)? Wg Liwiusza komornik ma wrecz obowiazek
    poczekac na własciciela i odebrać mu kluczyki.... A ja jednak wyobrazam
    sobie, ze komornik moze dokonac czynnosci sprawdzajacych kiedy nie jest
    pewiuen czy dłużnik włada dana rzeczą (a nawet powinien jesli szanuje
    etos pracy prawnika)

    > Na czym ma polegać "wygranie skargi"?

    Art. 23. 1. Komornik jest obowiązany do naprawienia szkody wyrządzonej
    przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu
    czynności.

    --
    @foe_pl