    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KOLIZJA drogowa - prosze o porade
    Date: Sun, 10 Nov 2002 10:09:14 +0000 (UTC)

    raku <r...@a...kom.pl> wrote:

    > możesz spróbować dogadać się z ubezpieczycielem sprawcy o zwrocie kosztów
    > wynajęcia pojazdu zastępczego (jezeli się bedą stawiali możesz wynająć taki
    > samochód i wreczyć im poprostu rachunek z wyjaśnieniem że pojad jest ci
    > niezbędny do pracy)

    Po co ma byc niezbedny do pracy. Niby z jakiej racji poszkodowany mialby sie
    przesiasc do autobusu, przesiada sie do samochodu zastepczego (mysle, ze
    musi byc tej samej klasy) i juz. Co ubezpieczyciela ma obchodzic czy pojazd
    jest niezbedny czy tez poszkodowany jezdzi nim dla przyjemnosci.
    Ubezpieczyciel nie robi poszkodowanemu zadnej laski.

    > tylnej
    > :)
    > nie ma mowy - tylko naprawa szkody żadnych odszkodowań - co innego gdyby cię
    > głowa bolała lub kręgosłup wtedy na drodze cywilnej zakładasz sprawę i
    > odszkodowanie za utrate zdrowia (oczywiście wymagane potwierdzenie
    > lekarskie)

    Oj, byl wyrok sadu najwyzszego ktory kazal ubezpieczycielowi zwrocic
    wyrownanie za utrate wartosci rynkowej auta. To chyba ubezpieczyciel musi
    pokryc CALOSC kosztow jakie na rzecz poszkodowanego od sprawcy zasadzi
    (zasadzilby) sad.

    > Raku
    > r...@a...kom.pl

    Z powazaniem