  • Data: 2002-11-10 21:13:32
    Temat: Re: KOLIZJA drogowa - prosze o porade
    Od: "Brodek" <B...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:6fa3.000011e3.3dce8ca3@newsgate.onet.pl...
    > We wtorek ade zgłosić szkodę u ubezpieczyciela sprawcy wypadku.
    > Co w sytuajci keidy np. beda chcieli klepac uszkodzone czasci a nie
    wstawiac
    > nowe ?

    Mogą chcieć.

    > Czy mog siena to nie zgodzić ?

    Możesz.
    Jednak oni pokryją koszt nowych tylko jeśli taka wymiana będzie konieczna
    np. ze względu na bezpieczeństwo pojazdu. Albo oczywiście jeśli 'wyklepanie'
    nie jest możliwe.

    > Jak mam udokumentować fakt koieczności wypożyczenia auta na cele związane
    > moim zawodem - w um.o pracę nie ma wzmianki o tym, iż samochód jest
    koneiczny
    > dla mojej funkcji- aczkolwiek stos.pracy nie jest tylko i wylacznie
    > uksztaltowany przez sama tresc umowy wiec ... ? Jak mam to udokumenotwać ?

    Wstępnie oceniam, iż nie masz takiej możliwości. Czy przynajmniej firma
    zwracała ci tzw. ryczałt?

    > Czy mogę żadać naprawy u lakiernika któy wg. mnei jest fachowcem w tej
    branzy
    > ASO Daweoo, czy tez musze przystać na lakiernika poleconeggo przez
    > ubezpieczyciela ?

    W przypadku OC to generalnie Ty decydujesz o sposobie naprawienia szkody w
    tym gdzie ona jest naprawiana. Jednak jeśli wybierzesz warsztat, który nie
    współpracuje 'bezgotówkowo' z ubezpieczycielem sam będziesz musział najpierw
    zapłacić za naprawę i później ubezpieczyciel ci ją dopiero 'zrefudnuje'.
    Spodziewaj się też problemów przy kosztorysie...

    > Czy mogą mnie zmusić do naprawy gotówkowej ?

    Nie. Ale jeśli wybierzesz współpracujący warsztat to zwykle (zależnie od
    ubezpieczyciela) nie jest to problemem.

    > Czy jest jakaś kwotta MINIMALNA od jakiej zakąłd zacyzna odpowiadać, a
    poniżej
    > której jesli jest szkoda zakład nie odpowiada ?

    Tak. Połowa najniższego wynagrodzenia, czyli obecnie około 380 zł.

    Pzdr
    Brodek