  • Data: 2002-11-12 09:37:20
    Temat: Re: KOLIZJA drogowa - prosze o porade
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "carlosky" <k...@p...pl> wrote in message news:aqm8iv$spl$1@news.onet.pl...

    > jesli auto ma 2 lata, jak wczesniej pisales, to wszystkie czesci zostana
    > zakwalfikowane do wymiany

    Ogólnie jest to nieprawda. W niektórych przypadkach nawet gdy mamy do
    czynienia z fabrycznie nowym autem uszkodzonych części nie wymienia się
    na nowe choćby dlatego, że sama wymiana jest dość inwazyjna (a co za
    tym idzie - mimo, że kosztowna, to nie bez skutków ujemnych na przyszłość)
    i leży to po prostu w interesie poszkodowanego. Wszystko oczywiście w
    granicach rozsądku - w razie wątpliwości można skonsultować się z
    rzeczoznawcą. Z reguły likwidatorowi szkody zależy na tym, żeby koszt
    naprawy był jak najniższy, natomiast serwisowi, który te naprawę ma
    wykonywać na zasadzie rozliczenia bezgotówkowego - wręcz przeciwnie.
    Sama racjonalność podejmowanych działań jest z tego powodu kryterium
    mało istotnym :)

    > samochd powienien byc zarejestrowany na firme inczej raczej nie ma szans na
    > zwrot kasy za wypozyczenie

    Również nieprawda. Dwa lata temu otrzymałem zwrot kosztów wynajęcia samochodu,
    a uszkodzone auto było jak najbardziej prywatne.

    > tak, ale chyba tylko przy AC, przy OC raczej nie

    Głównie przy OC - tzn. poniżej kwoty minimalnej (coś kilkaset
    złotych - jakieś 300 chodzi mi po głowie, ale nie jestem pewien)
    zakład ubezpieczeniowy nie odpowiada finansowo, do uregulowania
    należności zobowiązany jest wtedy bezpośrednio sprawca. W przypadku
    AC zależy to od warunków umowy - są różne.

    Pozdrawiam,

    D.