  • 1. Data: 2002-11-10 02:40:48
    Temat: KOLIZJA drogowa - prosze o porade
    Od: p...@p...onet.pl

    Miałam dziś kolizje drogową, stałam na światłach przed przejściem dla pieszych
    a jadący za mną duży fiat nie zauważył tego faktu i wjechał w tył mojego auta.

    Zgłosiłam fakt policji, jaki jest dalszy tryb postepowania ?
    Czego mogę żądać od ubezpieczyciela sprawcy ?
    Auto jest mi potrzebne na codzień w pracy - pracuje bowei w dziale marketngu i
    samochó jest mi niezbędny, co mam robić skoro musze oddać auto do naprawy ?
    Czy mogę żądać wyrównania szkody z tytułu utracenia przez pojazd (2 letni)
    walorów, jakie posiadał przed stłuczką, nikt nie wyklepie m tak idealnie tylnej
    klapy bagaznika, nie pomaluja jak w fabryce itp.

    CZEKAM NA POMOC... ORAZ PORADY

  • 2. Data: 2002-11-10 09:06:45
    Temat: Re: KOLIZJA drogowa - prosze o porade
    Od: "raku" <r...@a...kom.pl>

    > Zgłosiłam fakt policji, jaki jest dalszy tryb postepowania ?

    bardzo dobrze
    tylko złosiłeś - czy też zaprosiłeś ich na miejsce gdzie orzekli o winie ??

    > Czego mogę żądać od ubezpieczyciela sprawcy ?

    wyrównania szkody - czyli naprawy

    > Auto jest mi potrzebne na codzień w pracy - pracuje bowei w dziale
    marketngu i
    > samochó jest mi niezbędny, co mam robić skoro musze oddać auto do naprawy
    ?

    możesz spróbować dogadać się z ubezpieczycielem sprawcy o zwrocie kosztów
    wynajęcia pojazdu zastępczego (jezeli się bedą stawiali możesz wynająć taki
    samochód i wreczyć im poprostu rachunek z wyjaśnieniem że pojad jest ci
    niezbędny do pracy)

    > Czy mogę żądać wyrównania szkody z tytułu utracenia przez pojazd (2 letni)
    > walorów, jakie posiadał przed stłuczką, nikt nie wyklepie m tak idealnie
    tylnej
    :)
    nie ma mowy - tylko naprawa szkody żadnych odszkodowań - co innego gdyby cię
    głowa bolała lub kręgosłup wtedy na drodze cywilnej zakładasz sprawę i
    odszkodowanie za utrate zdrowia (oczywiście wymagane potwierdzenie
    lekarskie)

    --
    ######################
    Raku

  • 3. Data: 2002-11-10 10:09:14
    Od: t...@w...pdi.net

    raku <r...@a...kom.pl> wrote:

> [...]
    > samochód i wreczyć im poprostu rachunek z wyjaśnieniem że pojad jest ci

    Po co ma byc niezbedny do pracy. Niby z jakiej racji poszkodowany mialby sie
    przesiasc do autobusu, przesiada sie do samochodu zastepczego (mysle, ze
    musi byc tej samej klasy) i juz. Co ubezpieczyciela ma obchodzic czy pojazd
    jest niezbedny czy tez poszkodowany jezdzi nim dla przyjemnosci.
    Ubezpieczyciel nie robi poszkodowanemu zadnej laski.

> [...]
    > głowa bolała lub kręgosłup wtedy na drodze cywilnej zakładasz sprawę i
    > odszkodowanie za utrate zdrowia (oczywiście wymagane potwierdzenie

    Oj, byl wyrok sadu najwyzszego ktory kazal ubezpieczycielowi zwrocic
    wyrownanie za utrate wartosci rynkowej auta. To chyba ubezpieczyciel musi
    pokryc CALOSC kosztow jakie na rzecz poszkodowanego od sprawcy zasadzi
    (zasadzilby) sad.

    > Raku
    > r...@a...kom.pl

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 4. Data: 2002-11-10 11:42:21
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik <t...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]

    > wyrownanie za utrate wartosci rynkowej auta. To chyba ubezpieczyciel musi
    > pokryc CALOSC kosztow jakie na rzecz poszkodowanego od sprawcy zasadzi

    Jak najbardziej logiczne. Samochod "pukniety" warty jest powiedzmy 5.000 mniej,
    a ubezpieczyciel zwraca koszt samego klepania np.1.000zl.

    Wszystko fajnie, ale co gdy ubezpieczyciel w osobie najpierw agenta, a potem
    samego kierownika powie stanowcze "NIE" ? A ty musisz miec samochod i powinienes
    podjac takie kroki, by "nie zatrzec sladow" i by ewentualny zwrot kosztow byl
    nadal do wyegzekwowania?

    Podam przyklad: skradziono mi ostatnio wszystkie 4 kola. Samochod stal pod domem
    ponad 100km od miejsca, gdzie mieszka jego wlasciciel.
    Assistance sie na mnie wyparlo, bo "bez kol to zaden laweciarz nie wciagnie".
    Mialem zostawic samochod na ceglach i jechac pociagiem do Warszawy nawtykac im
    i zadac papierka z taka ich decyzja? Moze jakis pomysl...?

    To co ubzpieczyciel powinien, a co robi i co my mozemy na to poradzic to sa
    zupelnie rozne sprawy.
    Jako rady podawajcie, co mozna zrobic skutecznie !!!

    PoZdrawiam

    --
    GreG (c) 2002

  • 5. Data: 2002-11-10 16:43:16
    Od: p...@p...onet.pl

    We wtorek ade zgłosić szkodę u ubezpieczyciela sprawcy wypadku.

    Co w sytuajci keidy np. beda chcieli klepac uszkodzone czasci a nie wstawiac
    nowe ?

    Czy mog siena to nie zgodzić ?

    Jak mam udokumentować fakt koieczności wypożyczenia auta na cele związane z
    moim zawodem - w um.o pracę nie ma wzmianki o tym, iż samochód jest koneiczny
    dla mojej funkcji- aczkolwiek stos.pracy nie jest tylko i wylacznie
    uksztaltowany przez sama tresc umowy wiec ... ? Jak mam to udokumenotwać ?

    Czy mogę żadać naprawy u lakiernika któy wg. mnei jest fachowcem w tej branzy
    ASO Daweoo, czy tez musze przystać na lakiernika poleconeggo przez
    ubezpieczyciela ?

    Czy mogą mnie zmusić do naprawy gotówkowej ?

    Czy jest jakaś kwotta MINIMALNA od jakiej zakąłd zacyzna odpowiadać, a poniżej
    której jesli jest szkoda zakład nie odpowiada ?

    Prosze o POMOC 0505 863 673
    gg 4213716

  • 6. Data: 2002-11-10 18:29:40
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    > We wtorek ade zgłosić szkodę u ubezpieczyciela sprawcy wypadku.
    >
    > Co w sytuajci keidy np. beda chcieli klepac uszkodzone czasci a nie
    wstawiac
    > nowe ?

    jesli auto ma 2 lata, jak wczesniej pisales, to wszystkie czesci zostana
    zakwalfikowane do wymiany

    > Jak mam udokumentować fakt koieczności wypożyczenia auta na cele związane
    > moim zawodem - ?

    samochd powienien byc zarejestrowany na firme inczej raczej nie ma szans na
    zwrot kasy za wypozyczenie

    > Czy mogę żadać naprawy u lakiernika któy wg. mnei jest fachowcem w tej
    branzy
    > ASO Daweoo, czy tez musze przystać na lakiernika poleconeggo przez
    > ubezpieczyciela ?

    mozesz, firma ubezpieczeniowa nie ma prawa narzucac Ci u kogo chcesz dokonac
    naprawy

    > Czy mogą mnie zmusić do naprawy gotówkowej ?

    co rozumiesz przez zwrot "naprawa gotowkowa" ?

    > Czy jest jakaś kwotta MINIMALNA od jakiej zakąłd zacyzna odpowiadać, a
    poniżej
    > której jesli jest szkoda zakład nie odpowiada ?

    tak, ale chyba tylko przy AC, przy OC raczej nie

    pozdrawiam,

    carlo
    ******************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 7. Data: 2002-11-10 21:00:34
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

> [...]
    > jest niezbedny czy tez poszkodowany jezdzi nim dla przyjemnosci.
    > Ubezpieczyciel nie robi poszkodowanemu zadnej laski.

    Ubezpieczyciel pokrywa szkodę w granicach odpowiedzialności cywilnej sprawcy
    a więc przede wszystkim na bazie kodeksu cywilnego. A ten nie operuje
    pojęciem wygody a jedynie stratą (zmniejszenie majątku poszkodowanego) lub
    utraconymi korzyściami (majątek poszkodowanego nie wzrósł tak jak mógby
    wzrosnąć). Zwracam uwagę, iż zarówno strata jak i utracone korzyści _muszą_
    mieć wymiar materialny!!!
    Stąd z punktu widzenia _prawa_ jeśli przesiadka do autobusu nie pociąga za
    sobą straty lub utraty korzyści a jedynie jest 'niewygodna' to _sprawca_ nie
    jest za to odpowiedzialny. Jeśli nie jest za to odpowiedzialny sprawca to
    nie jest odpowiedzialny i ubezpieczyciel...
    Ewentualne pretensje do twórców KC..

> [...]
    > wyrownanie za utrate wartosci rynkowej auta. To chyba ubezpieczyciel musi
    > pokryc CALOSC kosztow jakie na rzecz poszkodowanego od sprawcy zasadzi

    Był. Prawie równo rok temu. Problem jest jednak z policzeniem tej wartości
    straty handlowej. W tej sprawie zaangażowana była i robiła wycenę firma z
    Niemiec. I samochód był taki, że różnica była istotna...

    Pzdr
    Brodek

  • 8. Data: 2002-11-10 21:06:14
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sa
    > zupelnie rozne sprawy.
    > Jako rady podawajcie, co mozna zrobic skutecznie !!!

    To niestety przykra prawda.
    Generalna rada to oczywiście bardzo dokładnie się o wszystko pytać,
    sprawdzać, nie wierzyć na słowo i żądać potwierdzenia każdej duperali na
    piśmie. Jeśli infoliniia to notować, o której godzinie i z kim
    rozmawialiśmy, jaką dokładnie instrukcję otrzymaliśmy itp. itd.
    Jeśli coś się nie zgadza - konsultować się z prawnikiem lub znaleźć brokera
    ubezpieczeniowego, który współpracuje z osobami fizycznymi i będzie chciał
    pomóc.

    Ubezpieczyciel nie może też stawiać Was pod ścianą - albo bierzesz to, albo
    nic i się procesujemy. Zawsze musi wypłacić tzw. bezsporną część (to co sam
    proponuje do wypłaty) a o resztę można walczyć.

    Pzdr
    Brodek

  • 9. Data: 2002-11-10 21:13:32
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    > We wtorek ade zgłosić szkodę u ubezpieczyciela sprawcy wypadku.
    > Co w sytuajci keidy np. beda chcieli klepac uszkodzone czasci a nie
    wstawiac
    > nowe ?

    Mogą chcieć.

    > Czy mog siena to nie zgodzić ?

    Możesz.
    Jednak oni pokryją koszt nowych tylko jeśli taka wymiana będzie konieczna
    np. ze względu na bezpieczeństwo pojazdu. Albo oczywiście jeśli 'wyklepanie'
    nie jest możliwe.

> [...]
    > dla mojej funkcji- aczkolwiek stos.pracy nie jest tylko i wylacznie
    > uksztaltowany przez sama tresc umowy wiec ... ? Jak mam to udokumenotwać ?

    Wstępnie oceniam, iż nie masz takiej możliwości. Czy przynajmniej firma
    zwracała ci tzw. ryczałt?

    > Czy mogę żadać naprawy u lakiernika któy wg. mnei jest fachowcem w tej
    branzy
    > ASO Daweoo, czy tez musze przystać na lakiernika poleconeggo przez
    > ubezpieczyciela ?

    W przypadku OC to generalnie Ty decydujesz o sposobie naprawienia szkody w
    tym gdzie ona jest naprawiana. Jednak jeśli wybierzesz warsztat, który nie
    współpracuje 'bezgotówkowo' z ubezpieczycielem sam będziesz musział najpierw
    zapłacić za naprawę i później ubezpieczyciel ci ją dopiero 'zrefudnuje'.
    Spodziewaj się też problemów przy kosztorysie...

    > Czy mogą mnie zmusić do naprawy gotówkowej ?

    Nie. Ale jeśli wybierzesz współpracujący warsztat to zwykle (zależnie od
    ubezpieczyciela) nie jest to problemem.

    > Czy jest jakaś kwotta MINIMALNA od jakiej zakąłd zacyzna odpowiadać, a
    poniżej
    > której jesli jest szkoda zakład nie odpowiada ?

    Tak. Połowa najniższego wynagrodzenia, czyli obecnie około 380 zł.

    Pzdr
    Brodek

  • 10. Data: 2002-11-11 01:51:50
    Od: t...@w...pdi.net

    GreG <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Mialem zostawic samochod na ceglach i jechac pociagiem do Warszawy nawtykac im
    > i zadac papierka z taka ich decyzja? Moze jakis pomysl...?

    Ale to jest AC ktore opiera sie na umowie jaka zawarles z ubezpieczycielem.
    Dodatkowo istotna jest umowa Asistance. Przy OC ubezpieczyciel zwraca ci to
    co zasadzilby ci sad.

    > PoZdrawiam
    > GreG (c) 2002

    Z powazaniem